Är du vaken, Jan?

Den står där så fint intill väggen, 80 cm bred, 2 m lång och 50 cm hög. Tre kuddar, en mörkblå och två mörkröda. Ett vinrött överkast från IKEA och påslakan samt underlakan från samma fantastiska möbelparadis (som student iaf). Borde gå och lägga mig. Borde verkligen krypa ned i sängen nu. Sova är skönt. Men vissa kvällar i denna pyttemöbel till sovplats kan bli så långtråkiga, om det inte går att somna. Hoppas denna afton inte blir sådan, har nämligen en massa viktiga saker att göra när morgonen gryr (ya right). Intill väggen i mitt 16 kvadrat stora/lilla rum står nämligen nio stycken flyttlådor, rektangulära kartonger som ivrigt väntar på att fyllas med innehåll. Dator med alla delar, lampor, cd-skivor, ballerinaskor, frisyrgelé m.m. 

Flyttar till nya lägenheten den 4:e januari. Har bytt boplats några gånger tidigare, exakt hur många är min egen lilla hemlighet men ett tillräckligt antal för att känna att nästa borde få vara den sista. Så kommer det troligtvis inte att bli, så vill jag inte heller att det ska bli, så skulle det till och med vara väldigt dumt om det blev...

Funderat på att införskaffa två nya saker till lilla lyan. Den ena är en sådan där dunder-klämkäck loftsäng från IKEA, så man inte behöver vara rädd att någon elak farbror ska komma och krypa ned i ens säng på natten om man glömt låsa dörren (sovmöbeln är utrustad med en stege som lätt kan hissas upp nattetid för att undvika ev ovälkommet besök). Den andra saken är en kattunge, vilket om man ska vara petig inte är en sak utan ett djur. Katter är underbara små varelser. Gosetussarna trivs dock inte i en 21 kvadrat liten lägenhet... God natt....




Kommentarer
Postat av: Sara

Shit va planerad du är! Jag ska flytta innan dig och har inte ens börjat fundera på att skaffa flyttlådor och du har dem uppställda i ditt rum! Just det här med flyttlådor brukar ju de flesta ta upp när de ska berätta skillnaden på dig och mig, eller har jag fel?

En såndär loftsäng är väldigt käck, speciellt när det är en liiiten lägenhet man bor i. Men jag vill dock höja ett varnande finger (inte alls ett vuxet uttryck, ska använda det jämt när jag är lärare!) för att skruva ihop sängen själv. Gabriel köpte en såndär säng och när han hade stått och skruvat ett tag hörde jag bara ett vrål. När jag kom in i rummet så stod i en mycket obekväm ställning och försökte förhindra sängen att ramla ihop. Det bästa var ju att han är en fingerkarateanvändare och eftersom han hade händer fulla av säng var det lite svårt för honom att förklara var jag skulle hålla för att hjälpa honom. Det var inte direkt uppskattat att jag istället för att hjälpa till började gapskratta åt honom. Inte så schysst jag vet, men det såg så kul ut! Det löste sig till slut, men som sagt: ta hjälp av nån annan när du ska sätta ihop sängen!!

Över till katten...kan man köpa den på IKEA också eller? Och den stora frågan: FÅR MAN PRATA MED KATTEN?

Nu blev min kommentar typ längre än ditt inlägg känns det som, men what ever! Jag bjöd ju på värsta anekdoten liksom!

Lycka till med pizzorna! Kööööööss

2005-11-24 @ 14:19:58
Postat av: Erik

ehh... jaaa, loftsäng.. såg faktiskt en väldigt praktisk lösning i lördags när ja vistades i detta möbelparadis som du valt att kalla det.. det var en helt vanlig loftsäng men med tillhörande skrivbord under.. som man lixom hängde på stommen till sängen så krävdes inga extra ben å så.. blev ett stort och bra skrivbord.. så de så.. å fiiint.. till å med katten får nog plats på skrivbordet då!!!

2005-11-24 @ 21:14:15
Postat av: Frida

Sara: fick värsta bilderna av Gabbe i huvudet nu:) Shit va snyggt det måste ha varit!
Erik: finns det i nya katalogen? låter väldans smart, behöver ett annat skrivbord oxå.

2005-11-24 @ 21:43:29
Postat av: Erik

erik vet inte om de finns i nya katalogen.. men som sagt va de uppsatt på ikea i jkpg.. rätt snygg bordsskiva va de oxå har ja för mig.. skulle ja satsa på om man ska ha en sån där loftsäng..

men fråga är om de finns 80cm loftsäng.. så du inte känner dig vilse om den skulle va större... hihihi

2005-11-24 @ 23:21:41
Postat av: Sara

Men Erik du förstår väl att Frida behöver en större säng än så, det är trots allt ganska många flaggdagar på ett år!

2005-11-24 @ 23:28:20
Postat av: Erik

de klart.. tänkte inte på de sara.. sen har ju frida en alldeles egen kalender där hon skrivit i egna flaggdagar... de är vad ja hört iaf!

2005-11-25 @ 12:34:14
Postat av: Frida

Sara o Erik: Ta o ge er! Ni är bara avundsjuka, bara för att jag får studiebidraget en dag tidigare än er jämt och för att min säng e så goo. Sluta upp med det där bittra pratet, ni förstår bara för er själva! :P

2005-11-25 @ 13:42:07
Postat av: Frida

förstör*

2005-11-25 @ 14:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91