Första ljuset är tänt, i advent

32753-7

Har för mig att det finns ett uttryck som lyder "tom som en fågelholk"...så känner jag mig idag...
Var ute och partajade igår, även fast det från början inte var meningen. Eller jo det var visst meningen men inte att dricka upp hela stooora vinaren. Tycker inte ens om vin, det smakar sura äpplen med vinäger ...*uäääh*. Det går ju att gå ut utan att dricka, men det är ju så mycket roligare att våga dansa med pojkarna på krogen. Sara (Piptermos) har alltid så fina listor på sin blogg, tänkte inte härma utan bara låna lite av det tipset. Tack på förhand...=)
Har tidigare skrivit att det inte finns något annat att göra en lördagkväll än att festa. Skäms jättemycket, men jag ljög... Här kommer därför en lista på alternativa aktiviteter en lördagkväll, den är speciellt anpassad för ensamstående (diggar inte det ordet så väldans men singlar lät så desperat på nåt sätt).

1. Bio, jättetrevligt, särskilt om det är en Steven Spielberg-film med typ Tom Cruise <3 i huvudrollen.
2. Se på film med vänner, både tjejer och killar. 
3. Spela Monopol eller TP och äta massor av goda saker samtidigt, som kladdkaka t.ex.
4. SPA-afton, aldrig haft men verkar typ hur trevligt som helst!
5. Tjejmiddag på restaurang, väldigt viktigt att inga killar får vara med.
6. Göra silverhjärtan, inte så säker på hur man gör men Anna och Mia är duktiga som få.
7. Tillverka ett fint pärlhalsband samtidigt som man tittar lite på tv, ensam.

Mmm...där var listan ja. Sista punkten blev en sådan där nödfallslösning (du vet), det är kul att göra halsband men inte själv en lördagkväll (kanske om man är liten och söt, åtta år gammal och har jättefina inbakade flätor, men inte annars). 

Kommentarer
Postat av: Anna

de kan va så att d blir en liten kurs i att göra silverhjärtan kanske....=)

2005-11-27 @ 20:39:33
Postat av: Frida

Ja!

2005-11-27 @ 23:13:51
Postat av: Sara

Det var en fin lista det! Ytterliggare en grej man kan göra kommer här: leka schlagerfestival med Marie.

Det brukar jag göra på lördagar, fast det kräver ju att man har en Marie som är galen i schlager. Det är ju inte alla som har det!

2005-11-28 @ 13:51:48
Postat av: Erik

jag tycker att förslag nr 3 borde genomföras snart..

2005-11-28 @ 17:28:25
Postat av: Mia

ibland tycker jag att nr 3 borde förbjudas....lägg märke till ordet IBLAND!!!

2005-11-28 @ 22:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91