Polka smakar mint

32753-8

Kommer precis från den minst inspirerande föreläsningen som hållits i modern tid. Alltså inget vidare bra betyg till tanttjejen (ja alltså hon var både tant och tjej, alltså en tanttjej) som stod och pratade om sjukskrivningar. Det hon sade var säkert smart och jätteintressant. Men det var tråkigt väder ute och bäckmörkt i klassrummet (ingen orkade gå fram för att tända lyset), då är det lätt att bli lite seg.
Tror på min och mina studiekamraters utbildning, den är 100 % rätt i tiden. Men, vissa dagar har "man" bara ingen motivation alls. Denna dagen har varit en sådan dag. Funderar kanske för mycket...vad ska jag bli, vad ska jag bli... Kanske är det bättre att försöka slå bort sådana tankar och istället låta det bli en överraskning vart man hamnar efter de här tre åren. Tre överraskningar i en liksom. Vet inte vad de andra två skulle vara för spännande saker, men ändå. På bilden syns en halv kille/man (vid vilken ålder går den magiska gränsen?) som gör polkagrisar. Vad otroligt skönt han måste tyckt det varit att efter tre år på högskola veta att "-jag är polkagriskung". Av min och många andras utbildningar på tre, fyra år blir man tyvärr ingenting. Förmodligen är man lite kunnigare inom vissa områden, men utan någon egentlig yrkestitel. Civilekonom går det iof så fint att kalla sig, men det är ingen yrkestitel, bara en grupp människor som läst ungefär samma saker. Som sagt, kanske är det dumt att fundera för mycket men att bara flyta med strömmen utan någon som helst reflektion skulle kännas så...fiskigt. Fiskar alltså, de simmar med längs strömmen, det hade förresten varit något. Enkelt liv. Gå upp på morgonen, äta, duscha, klä på sig...för att sedan lugnt och fint simma med längs strömmen...och bara vara fisk.

Kommentarer
Postat av: Erik

om du skulle vart en fisk skulle ja vart en haj som jagade dig å dina små mesfiskkompisar hela dagarna.. hihi

2005-11-28 @ 18:02:34
Postat av: Sara

Alltså folk säger ju att man lär sig nåt nytt varje dag, men jag har inte riktigt trott på det förut. Men det kanske är så ändå för idag har jag tack vare din blogg lärt mig att fiskar går upp på morgonen, äter, duschar och klär på sig. jag hade verkligen ingen aning!

2005-11-28 @ 18:09:48
Postat av: Mia

funderade lite över det här med att fiskar duschar...kan ju förstå att de vaknar på morgonen å går upp å äter åså..men duschar..behöver dem verkligen det...dem är ju i vatten hela tiden...?? tror ja ska skriva min b-uppsats om detta...har du mer information kring fiskar å deras morgonvanor firda??

2005-11-28 @ 18:24:40
Postat av: Anonym

firda= fridas namn på fiskspråk för den som inte visste...fridas modersmål för övrigt!

2005-11-28 @ 22:05:09
Postat av: Anna

Ja har just lärt mej att de krävs tre år på högskola för att bli polkagriskung...finns den utbildningen i gränna eller?

2005-11-28 @ 22:05:34
Postat av: Anna

hej igen...tänkte mest belysa ämnet för mias b-uppsats...ska bli jättekul att läsa om fiskarnas vardagsliv...=)

2005-11-28 @ 22:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91