Wiiiee

Ska snart kila iväg för att göra en hälsoundersökning, är lite smått nervös men det hör väl till. Vore ju trevligt om testerna inte visar att övervikt, diabetes och högt blodtryck är något man blivit drabbad av...: )

Senare i eftermiddag blir det grupparbete med tre tjejer från klassen, vi har fått ett fadderföretag som heter Previa och ska ställa en massa intressanta och bra frågor till en farbror som heter Birger Kroon (hoppas du antecknar denna mycket viktiga information). Sedan ska vi göra en piffig sammanställning och få det allra högsta betyg man någonsin kan tänka sig *hmmpf*.

Den lilla ettan jag och smakrådet fröken Sara tittade på i måndags visade sig vara en pärla, så igår blev det en promenad till hyresbolaget för att skriva på kontrakt. Känns helt underbart bra, en alldeles egen lägenhet igen som dessutom var mysig! Ljusgröna tapeter i hallen och ljuslila tapeter i vardagsrummet och på toaletten, nya golv o ja...allt var bra : ). Längtar väldans mycket till inflyttning någon gång i janurari och kommer att börja packa redan nu...vill du hjälpa till så slå en pling. Kanske inte så roligt men, "rolit o rolit gréser san´te ha rolit"...<---allra snyggaste västgötska yttrycket).

Ska hämta posten nu, puss på dig...


Kommentarer
Postat av: Morgan

Skulle bli väldigt förvånad om fröken 19% skulle visa sig vara överviktig! hehehe

2005-11-10 @ 11:29:23
Postat av: Erik

men tänk på att dom 19% va på överkroppen morgan.. vi konstatera ju att hon skulle kunna ha 50% på resten av kroppen.. hehe

2005-11-10 @ 12:19:57
Postat av: Frida

Ungefär 20 % chans att det är 50 % på underkroppen :P

2005-11-10 @ 12:53:47
Postat av: Sara

eehh... fattar inte vad ni ovan pratar om, men det är ungefär 20% chans att det är något vettigt!

Frida Mary Maria, jag blir lite besviken på dig... "rolit o rolit gréser san´te ha rolit" är INTE ett västgötsk uttryck, det kommer ju från Emil i Lönneberga. Sist jag kollade låg inte Lönneberga i Västergötland, utan i Småland det där landskapet som även Kalmar ligger i. Skämmes ta mig fan!

2005-11-10 @ 18:39:16
Postat av: Frida

Meeeen! Jag tittade inte så mycket på Emil när jag var liten. Pippi, Madicken och Barnen i Bullerbyn var det mest. Hur ska jag då kunna veta detta har du tänkt...BIATCH! Dessutom tycker jag det passar bättre in i västgörskan fröken Svenskalärarinna :P

2005-11-10 @ 20:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91