Den vinner som är trägen, den förlorar som ger opp

trtr

Vaknade och tittade ut genom fönstret i min lilla fiskestuga idag, möttes av detta...mmm...fint!
Näe, bor inte i en fiskestuga men det skulle vara ganska mysigt att göra det...iallafall på sommaren. Än så länge får jag nöja mig med att springa förbi dessa små röda stugor under mina morgonlöparrundor. 

Idag blir det till att plugga affärsredovisning...suck... Ikväll ingen utgång, har slutat med sådana dumheter, iallafall för stunden... Intressant och underbart kommer det kännas imorgon att vakna upp och må som en prinsessa som inte varit ute på baluns dagen innan. Eller kanske, kanske kommer jag inte att känna mig som en prinsessa förresten...mer som en prinskorv. Vi ska nämligen grilla ikväll och då blir det förmodligen korv, ty att grilla kött är alldeles för oglamouröst säger den svaga kassan på ett ack så övertygande sätt. Förresten, ursäkta men varför heter det prinskorv?! Korv är väl då rakt in prinsmat? Prinsar äter väl bara oxfilé och sådant...?

Puss på dig o underbara flicka/pojke som läser detta...hitta på en massa roliga saker och lev livet nu i vår! (som du inte kan göra om du skulle få för dig något så dumt som att läsa affärsredosvisning och kalkylering)

Kommentarer
Postat av: anna

väldans fin bild...kolboda är också väldigt fint idag(kanske alla dagar...men extra fint idag tror ja) lycka till me å inte gå ut ikväll...:P hälsa korven

2006-04-22 @ 18:27:05
Postat av: Sara

Några rättelser i texten är väl på sin plats och det är väl lärarens uppgift att fixa det...

1)Frida är inte alls nykter, hon är ute och festar. Så det så!

2) Det blev inte alls nån korv för Frida, eller ja inte på grillningen iaf. Kan ju inte svara på om det blev det på Kåren. Man vet ju aldrig när Skopan är i farten...

Postat av: anna

skräll att frida festa igår..;)

2006-04-23 @ 13:22:51
Postat av: Anna L

Hoppas du hade en rolig kväll ute.. =)

2006-04-23 @ 13:36:21
Postat av: Frida

Anna: pluggade ni mkt i kolboda då da...jasså inte okej, skräll!:P Sara: det går att gå ut nykter Sara, bara du som inte tycker det är roligt! AnnaL: Mmmm det var skojskoj igår, vart tog ni vägen sen? Ni stod inte kvar där jag ställde er:D:D

2006-04-23 @ 14:55:50
Postat av: anna

förmodligen mer än va du gjorde iaf...:P eller hade du me övningsboken ut kanske? festligt å sätta sej i baren å börja räkna liksom...

2006-04-23 @ 17:05:02
Postat av: sjökapten

frida brukar komma och plugga på mitt lilla fartyg, där kan hon få lugn å ro säger hon.. så då pluggar hon extra effektivt för att sedan kunna gå ut å roa sig på helgen...

2006-04-28 @ 14:29:23
Postat av: Frida

Åhhh! Sjömannen

2006-04-28 @ 16:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91