I mitt tvätteri finns ingen tvätt i

hfdfdf

Ja...två av deltagarna i Tjockholmen här ovan. Var inte dem jag skulle skriva om egentligen så nu byts det ämne till tvättning istället. Idag tvättade jag mina kläder som bars på skumpartyt igår, plus lite andra kläder som jag inte använde då fast som var smutsiga ändå. När första maskinen var klar sprangs det ned i tvättstugan för att lägga in den andra omgången. När jag kommit ned i källaren och öppnade dörren så stod det en liten kille där och bara tittade på mig. Det brukar inte stå en liten kille i tvättstugan och titta på mig när jag öppnar den dörren i vanliga fall så jag blev jätte, jätterädd. När rädslan lagt sig frågade jag killen vad han hittade på för något där alldeles ensam. Han sa att han skulle prova sin snowboard. Okej...aha tänkte jag, annorlunda ställe men varför inte. Hängde sedan upp den rena tvätten som låg i maskinen. Efter det skulle jag slänga in andra omgången smutsiga kläder, men högen med dem kläderna var borta. Hmmm, vart var dem?! Frågade lillkillen som sprang runt och lekte där i källaren om han sett några kläder i tvättstugan. Han svarade att han icke gjort det. Okej, det är fult att inte tro på småpojkar tänkte jag och gick upp i min lägenhet för att skriva en liten lapp att sätta upp med en undran om någon sett mina smutskläder. Plingade sedan på första bästa granndörr och undrade om frun där någon gång blivit av med smutskläder i tvättstugan. "Nej, det låter konstigt...men tvättar aldrig där så jag vet iof inte" svarade hon. Jag undrade sedan om hon visste om det fanns små barn i huset som brukade leka nere i källaren. "Näe, men vår son kan ha varit där nere kanske" Hon ropade på sin son som kom springande. Det var samma kille som i tvättstugan. "Har du varit nere i tvättstugan och flyttat på några kläder?" frågade mamman honom. "Näe...eller jo lite" svarade lillkillen. Vi gick då tillsammans ned till tvättstugan och killen visade stolt att han lagt min tvätt i torktumlaren. Mamman skämdes, jag skrattade...var ju ganska smart bus trots allt, lite försenat första-aprilskämt:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sådana pojksträck ska tas på fullt allvar. Nästa gång du hittar lillkillen i tvättstugen så är han inte så liten längre. Killen har vuxit upp till en småfjunig fortonåring.
Snowboardlekar existerar inte. Denna gång sitter han i din tvätthög, hög. Dimman av marijuana ligger tät och hans vilsna ögon tycks inte längre se världen leende.
Ta hand om killen Frida! Hans öde ligger i dina händer...

2006-04-03 @ 13:00:04
Postat av: Frida

Hihi, mmm säkert. Vem, vem, vem är det som har skrivit?

2006-04-03 @ 15:39:43
Postat av: erik

tycker att nästa gång du ser honom där nere så borde du stoppa i honom i torktumlaren... eller kanske inte iofs.. inte så snällt mot en liten kille

2006-04-03 @ 22:47:28
Postat av: Morgan

Tycker allt att du borde känna igen min stil att skriva Frida. =)
Förmodligen så hoppades du på en lagom lång manlig främling som skulle komma och få dig att falla pladask av åtro. Men tyvärr det var bara jag, gamla Morgan. Mitt namn sparades visst inte längre =( Hoppas att du inte är allt för besviken. Kram

2006-04-03 @ 23:30:04
Postat av: Sara

Vilken rolig kille, värsta smarta buset ju. Lite elakt iof att inte erkänna det för dig först iof, men ändå! Spännande med tjockholmsdeltagarna i början där, verkligen på tal om ingenting liksom.

Jag vet varför Morgans namn inte sparades automatiskt längre, det är bara för att jag skrev kommentar i någons blogg när jag var där i onsdags och då försvann kom ihåg mig grejen. Tar på mig allt ansvar för detta alltså!

Postat av: Frida - den smarta brunetten

Erik: Jahapp, då vet man hur du kommer uppfostra dina barn. Eeeeviiil-Erik=) Iof kommer de säkert bli jättelånga, kanske över två meter så det kanske icke gör så mkt om du torktumlar de lite...så de kommer in genom dörrar o så.

Morgan: Alltså trodde det var du men sen tänkte jag att det kanske, kanske var en kille som läser typ Affärsredosvisning, är 1-75-1.80 m lång, har brunt hår med lite, lite blonda slingor i och fina ögon (typ klarblå helst) med lååånga mörka ögonfransar runt om. Mmmmm=) Iofs vad är en sån kille mot dig, sugarhoneypie;)

Sara: Ja, han va kulig ja! Såg så finurlig ut också=) Hade Tjockholmsdeltagarna på vår konsumentvarupresentation i skolan, låtsades att de hade Lindexkläder på sig då=) Hoppas de icke tog illa upp. Ska du hem i påsk eller ska du va kvar i Kalmar o äta ägg? Kåren e ju öppen som vanligt iof, men va e kåren mot Terrassen...hrrmmm! Vill du med dit på torsdag förresten. Kåren alltså. Har hört att det är värsta happeningen där då...eller ja...kanske inte...men festa e skoj. Din rooomie Lisa kan väl ha fest? Bra då var det bestämt, gött=)

2006-04-04 @ 13:07:43
Postat av: Tobbe H

öhhh! Det var Natsha peyre på dagnys förra helgen, fett som f*n!!!

2006-04-04 @ 13:22:03
Postat av: Frida

Haha. På tal om kylskåp ja=)

2006-04-04 @ 13:24:09
Postat av: erik

kylskåp.. mitt kylskåp börjar bli tomt.. vad göra??

2006-04-05 @ 16:48:28
Postat av: Mia

Sno av grannen!

2006-04-05 @ 19:39:30
Postat av: anna

bjud ner dina föräldrar!

2006-04-05 @ 19:54:16
Postat av: erik

dom arbetar inte så...

2006-04-06 @ 22:42:51
Postat av: Frida

Hur arbetar dem?

2006-04-07 @ 07:45:33
Postat av: erik

dom arbetar på så sätt att man är 10 personer i ett rum, sen går 9 av dom ut och låser dörren så får den som är kvar leta efter nyckeln sen...

2006-04-07 @ 08:02:18
Postat av: Frida

ok. då finns det en extranyckel eller? o_O

2006-04-07 @ 13:34:57
Postat av: erik

näe näe.. ingen extranyckel.. man får ju lixom göra sig en egen nyckel av trolldeg... annars får man va kvar i rummet tills man ruttnar

2006-04-09 @ 00:24:52
Postat av: Frida

Ok. Men jag har ju ingen ugn...kan man värma degen i micro?

2006-04-09 @ 15:55:15
Postat av: erik

Ja visst serru, de är bara att köra den på full effekt i tolv timmar.. sen är den fin..

2006-04-10 @ 08:25:02
Postat av: Frida

Tolv timmar?! Shit pommes frites. Du som aldrig gör nåt kan väl stå och vakta micron min? Du kan få elvakaffe som tack :P

2006-04-10 @ 10:07:25
Postat av: Frida

Eller blire dumt, eller. Blir det dumt?

2006-04-10 @ 18:03:22
Postat av: erik

nytt inlägg tack!

2006-04-10 @ 22:45:13
Postat av: Erik igen

ehh, ja bara fundera lite.. alltså jag kommer inte in på din lunarstorm... vad ska man göra då? ringa polisen eller? Eller blire dumt, eller

2006-04-10 @ 22:56:58
Postat av: Frida

buhu.........:/

2006-04-10 @ 23:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91