Tidsfördriv


iuhiohio

Tack Skara Sommarland för den här säsongen! Det har varit skoj att jobba hos Er, tycker med anledning av detta att det är lite synd att ni inte har öppet även under resten av året. Tur är väl det iof... tänk att sitta i biljettluckan dag efter dag efter dag o vänta på att folk ska köpa biljetter, osså kommer det ingen! Fatta surt liksom!

Eftersom jag är en knäppis och lite uttråkad dessutom så kommer här en lista på de underligaste situationerna i sommarlandet som finns i huvudet mitt just idag:

1. Unga fröken Elvakaffe: "Får jag be om din legitimation också?"
    Gäst: "Det har jag ingen, men går det kanske bra med körkortet"?
    Unga fröken Elvakaffe: "Ja okej, det får väl gå bra då" (ironisk o väntar på att gäst ska förstå)
    Gäst: "Gud vilken tur, jag har nämligen inget annat"

2. En hel familj går på knä förbi biljettluckan in mot parken så jag bara ser deras huvuden, detta efterföljs av högt och ljudligt skratt och ett :"Ja nu måste du allt släppa in oss gratis här". Jag skrattar med dem så äkta som ett falskt skratt någonsin kan bli. (det är gratis för alla under 1 meter att komma in på Sommarland och ungefär varannan familj skojar på något sätt om denna gräns)

3. En mamma kommer till mig o undrar hur hon ska göra för hennes dotter har precis fått röda veckan o de har köpt alldeles på tok för stora tamponger till henne, så nu kunde hon inte bada bara för det. Föreslår att de kan köpa lite mindre på Köpstaden eller inne i parken. Mamman diskuterar vidare med mig en stund över olika alternativ men överväger senare förslaget.

4En mamms igen, denna gång en som tömmer hela sin plånbok och frågar vilket av korten hon har framför sig det är rabatt på. Jag svarar att det endast är rabatt med ICA-kort, hon ser då väldigt uppgiven ut då detta är det enda hon verkar sakna i samlingen. Sedan följer "men hur kan det vara möjligt det inte är rabatt på något när jag har så många här"?

5. En pappa tar en skrinda i smyg så jag inte ska se (gör jag visst i backspegeln) och går tyst iväg med den. Ropar lite lätt efter honom att den kostar 30 kronor att hyra, han blir ganska väldigt mycket generad och ger mig en låååång förklaring till varför han gjorde så.

6. En mor betalar för en tvådagarsbiljett. När hon går in i parken följer också hennes ungefär 1.30 m långe son med henne utan biljett. Då jag undrar vart hans biljett är säger mamman att hon mätt honom hemma och att han var precis, precis på gränsen till 1 m. Hmmmm...:)

Japp...såhär kul har jag idag. *Weeee* Är för tillfället mellan två jobb (nästa kommer va värsta roligt det med tror jag) och då är man inte så värstans upptagen på dagarna. Eller iof, imorgon ska jag städa huset för det blev lortigt när vi flyttade in alla mina saker från Kalmar. Du som läser kanske har ett jättebra förslag på jobb att söka eller saker att göra på dagarna? Både seriösa och oseriösa förslag vore skoj. Aja...tack på förhand! (varför heter det förhand Sara, är det för att det är innan man skakar hand som tack lr vaaaaa?)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Guuud vilka roliga gäster vi har på Sommarland då! Har ju aldrig hört de förrut.. hehe.. Jo det har jag. Göra på dagarna.. ehh.. ladda inför nästa säsong på sommarland. eller kanske inte. du kan ju ehh.. det finns inget att göra frida! men lycka till iaf!

Postat av: Sara

Skulle tippa på att förhand från början var som ett muntligt avtal kan man säga, innan man träffades och beslutar något definitivt genom att skaka hand. Efterhand skulle isf vara om man kommer på några tillägg eller ändringar. Det var dagens språkskola det.

Över til jobben...jag har ju redan kommit med förslaget att du ska bli heltidsförsäljare åt tradera. Men det verkar ju som du vill ha fler alternativ... du kanske kan gå på gatan, fast då kanske Mia blir lite upprörd iof, det är ju inte så stor marknad i Fkp så hon kanske vill ha sina kunder i fred. Återkommer när jag kommit på nåt annat bra jobb.

2006-08-23 @ 21:26:35
URL: http://piptermos.blogg.se
Postat av: Frida

Mmm...Mia har ju tagit hela Ströget (från Filmgiganten till Magdaleta) för kattsingen=/ Stod uppe vid tunneln (gymnasie) ett tag vid tretiden idag men inget napp...

2006-08-23 @ 22:17:43
Postat av: erik

Hmm.. ja undrar mest om man inte kan få höra den låååånga förklaringen du fick av den där pappan som tog en skrinda.. skulle ja vilja höra..

å jobb.. finns väl massor av jobb...

2006-08-23 @ 23:18:51
Postat av: Frida

Hmmm...kanske e mitt svar där. Du klagade på bloggens seghet förut o det gör man inte ostraffat tyvärr.

2006-08-23 @ 23:36:23
Postat av: anna

ja skulle också vilja höra pappas förklaring...måste ha vart svårt å inte skratta ut honom...=)

2006-08-27 @ 14:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91