Love Me Tender (Älska Mina Tänder) - Elvis Presley

reaj<

Ursäkta mig men kan någon berätta vad det är meningen att man ska använda sina visdomständer till...? Mala sönder stora söndagsstekar och dylikt efter tuggning med de andra 30 tänderna eller vilket är det rätta svaret tror Du? Har aldrig varit så in i norden arg på någon av mina kroppsdelar förut som höger visdomstand i underkäken. Arg, arg, arg... jättearg. Grrr så arg. Okej...ponera att de dumma kloktänderna nu skulle behövas till stekar och sånt i framtiden... varför finns det i så fall då ingen plats över åt dem så att de inte behöver växa rakt in i kinden på en?! Ont, det gör ont!

Efter att ha läst alldeles för många artiklar om hälsa, vad som är farligt och inte kan man tyvärr drabbas av det som på fackspråk kallas Hypokondris healthiralos- rädsla för allt som kan skada kroppen. 
Värktabletter ala Ipren och Alvedon sägs i allt för hög konsumtion leda till kräftsjukan... som mycket annat (men om annat används i måttlig mängd blir annat inget mer än ordet annat).
Men är det då lördag och de flesta tandläkares lediga dag (då de är hemma med sin fru/man och alla barnen och tittar på tv samt myser) måste man svälja många värktabletter tills det blir vardag igen.
Inte lätt att följa hälsoråd då inte.

Mmm... nu är klockan mycket så unga fröken Elvakaffe ska strax försöka sova några timmar... hon kommer att vakna ungefär klockan sex imorgon bitti (då Iprenen slutat verka) och då förmodligen skriva ett ännu argare inlägg om visdomständer. Läs inte det isåfall är Du snäll ;)   

Ps. Vet att det är lite fjantigt att skriva om att det gör ont i min mun och så men Du behöver inte tycka synd om mig... fast lite, lite kanske... snälla...?
  

Kommentarer
Postat av: Morgan

Stackars lilla söta Frida. Dumma dumma dumma tand som besvärar dig. Hoppas verkligen att det löser sig för dig. Inte kan du gå runt sådär, Oooonej frida ska hoppa runt, busa, skratta och vara som hon alltid brukar. Inte beklaga sig, och sitta och ha ont. Nej nej bort med tanden. lata tandläkare som inte kan komma till assistans!!!

2006-12-03 @ 13:28:26
Postat av: Frida

Tssss ;)

2006-12-03 @ 16:07:20
Postat av: Peter

Frida:
Hmm vart ska man börja. Jag tycker verkligen synd om dig. Värk av alla slag är hemska och speciellt när de stör dygnsvilan i den utsräckning som du beskriver. Men visdomständer är ju extra hemskt och de är ju så onödiga då de inte har någon större funktion.
Har ju själv dragit ut allesammans när jag var i 16 årsåldern...

2006-12-03 @ 16:46:59
Postat av: fia

det går ju faktiskt att ringa till den lilla jourtandläkaren.. som inte är hemma med frun och alla barnen på helgen.. dock icke så billigt! fått åka till dem två gpnger med de små hemska tänderna!

2006-12-03 @ 21:07:49
Postat av: Frida

Peter: 16 år det var tidigt. Eller?
Fia: Finns det sån också. Hoppsan visste inte det. har du dragit ut två alltså?

2006-12-03 @ 21:32:50
Postat av: fia

NEJ har inte dragit ut en enda men haft inflammation i två..

2006-12-04 @ 09:14:19
Postat av: Peter

Frida: Alltså det var tandläkaren som såg att de var på väg åt fel håll så jag fick tid hos käkkirurgen att ta bort alla i två omgångar. Så de hade inte växt ut... (förtydligande)

2006-12-04 @ 17:44:03
Postat av: Sara

Alltså visdomständer spelar i samma liga som halsmandlarna, blindtarmen och snygg-erik. De bara finns där, men man har ingen nytta av dem. Nej alltså...snygg-erik kanske inte alls hör till den kategorin, men jag var ju tvungen att mobbas lite fröken elvakaffe!

Visdomständer kan dra räva i mööös tycker jag, de är så onödiga! Ingen nytta alls är de till, jag äter liksom inte stek.

2006-12-05 @ 11:17:14
Postat av: Frida

Sara: Har du oxå blivit vegan?

2006-12-05 @ 21:27:32
Postat av: Sara

Vem är det mer som är vegan?? Nej det har jag inte, jag lever bara på luft nu för tiden, för allt annat är levande anser jag. Eller inte! Nej jag är inte vegan, inte ens vegetarian för jag äter kyckling och fisk. Sen skulle det nog kunna hända att det slank ner lite kebab på fyllan, men tänkte ha som nyårslöfte att sluta äta kött (inkl kebab på fyllan).

2006-12-07 @ 16:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91