Veckans Fobi

yufyug

Huuu ysha. Falukorv... :(


Tittade på Barnen i Bullerbyn precis. Avsnittet när Lisa och Anna ska gå och handla falukorv (bland annat) är inte det bästa avsnittet. De sjunger om falukorv, köper falukorv och pratar väldigt, väldigt mycket om denna korv mest hela tiden.


Vet inte när Din rädsla för falukorv uppkom men min gjorde det i lågstadiet. Farlig korv, ej tillräckligt stekt sådan som simmade i flöt* serverades ibland på vår skola. När barnen inte gjort sina läxor ordentligt eller då mattanterna tyckte det var alldeles för länge kvar till sommarlovet. Tror det var så iallafall.

Skolmaten har förutom denna beiga korv (full av fett och bortsorterat kött) varit bra tycker jag. Förutom i högstadiet då när det var häftigt att vägra äta den.

* Fett


Kommentarer
Postat av: Petra

Falukorv tillhör inte mina favoriter. Inte så gott. Men jag har ingen fobi dock :P

Postat av: erik

jag åt falukorv idag, den va god!

men vet dock inte om blommig falukorv är god...

2006-12-30 @ 21:52:29
Postat av: Frida

Lever du?!

2006-12-30 @ 23:19:00
Postat av: Sara

Alltså tycker att det är lite taskigt att du tycker om all annan korv än falukorv. Tänk på att det är den tjocka tjocka korven!!

2007-01-02 @ 00:22:39
URL: http://piptermos.blogg.se
Postat av: Frida

Tycker inte om någon korv egentligen. Eller jo prinskorv e ganska okej... Men när man vet vad som finns inuti korv e man inte så sugen på korv längre...ehhh...ja.

2007-01-02 @ 12:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91