Bara döda fiskar flyter med strömmen...

...är nog en död fisk isåfall...:) Jättedöd.

De kommande dagarna hade i en alternativ framtid ägnats åt gråt, gråt och gråt. Klarade inte kalkyleringstentan. En ful röd färg visade sig på resultatwebben för en stund sedan. Men eftersom jag bestämt att ej fortsätta min utbildning så känns detta röda U mer som en liten bekräftelse på att det kanske inte var ett så tokigt beslut ändå att säga "hejdå och ej på återseende" till Health Management-programmet.

Inte är det lätt att vara en velpotta (velepötta), men det är ju de flesta...känns åtminstone så. För 2000 år sedan var medellivslängden 30 år här på den grönblåa planeten, kort liv, men ett sådant utan en massa jobbiga beslut som gör att man känner sig alldeles schizofren.

Så...vilken knäppis har egentligen bestämt att vi människor ska utbilda oss? Gud...? Vi som är studenter läser och läser och läser i flera år för att bli ett yrke vi inte har en endaste liten aning om huruvida det egentligen passar oss. Skulle vara så skönt att bara glida på dagarna och göra det man känner för. Varför går det inte att göra så för? Vem har bestämt att alla måste jobba? Jesus...? Han som ansågs vara en sådan hyvens kille på sin tid, tänk om det var han som bestämde att vi skulle börja jobba. Vilken skandal det skulle bli om alla fick reda på det nu. Ingen skulle förlåta honom för det beslutet! 

Flumm, flumm, flumm... Hej svejs för denna gången, puss på Dig som läser...
du är bra gó du!

hfhd
Ps. Du har väl inte missat nya Vågpoolen på Skara Sommarland?:) Ds.

Kommentarer
Postat av: Erik

Nya vågpoolen där bara 20% skadar sig...

2006-06-21 @ 18:44:26
Postat av: Frida

Ingen skadar sig på Sommarland, inget av ondo finns där.

2006-06-21 @ 19:50:25
Postat av: Sara

Jesus är egentligen evil, varför tror du judarna tog död på honom egentligen? Nej det är sommarlandsekorren som ligger bakom all ondska i världen, eller Bert Karlsson. Fast Bert Karlsson = sommarlandsekorren, eller ja...de har ju likadana framtänder iaf.

Men du allvarlich...pratade inte du och jag om att du hade klarat tentan häromdagen. Jag var helt säker på att vi pratade om att du hade klarat den och att det var så gött. Kanske har jag drömt detta, hmm...vilket spännande liv jag måste leva om mina drömmar handlar om att du berättar att du har klarat tentor. Inte så att dina tentor är oviktiga för mig, men det kanske finns lite mer spännande saker att drömma om.

Ses imorgon, dopparedagen vet du :D Eller liggapåhöldagen heter den kanske?

Postat av: Sara

Snyggt att jag råkade döpa om min blogg till pptermos i inlägget. Undrar vad en pp-termos är egentligen? Känns lite hugget i sten att ha en termos för p-piller t.ex.

2006-06-22 @ 23:45:44
Postat av: Midsommar-Frida

Snyggt att kommentera ditt inlägg jättelite efter du skrev... *pinsamt.se/fjortis* men tänkte bara titta lite innan ja gick o nanade. Sommarlandsekorren är god...han säger saker som "Kotte tycker inte om rök" när han t.ex ser en förälder med en ciggis i munnen, då e han ju god. Näe, klarade inte tentan...vore väääldigt konstigt om ja sagt det:) Så vad skulle du vilja drömma om istället då? Jag ska iväg med herr o fru Hedlund imorrn o plocka blommor som ska va under kudden sen på kvällen, eller kanske inte bara där förresten... Verkligen snyggaste namnen där på midsommarafton...tror du hon som brukar spela dragspel på berget på midsommar skulle vilja komma o spela där varje år om dagen döptes om till *ppppppiiiiiiip* Ja...du vet. PP-termos skulle ju kunna vara Plastpannkakstermos också, du vet en sån för leksakspannkaksförvaring från BRIO.

2006-06-23 @ 00:02:20
Postat av: vhcfan

*garvar* Härligt flummig blogg! Gillar att den är rosa också, helt rätt!
Ska se till att inte glömma bort att lägga in den som favorit, kan nog bli mycket skoj läsning här tror jag. :D
Hoppas du får en kanonsommar! :D

2006-07-10 @ 13:49:58
URL: http://journals.aol.com/vhcfan/VHC-bloggen
Postat av: ketokotittar'n

jääävligt ful blogg asså shit len fett keff, ja menar den suuger juh feting semst asso

2007-02-12 @ 20:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91