Bytes: Affärsredovisningsbok mot en 1.20-säng

bah

Titta på boken ovan, visst känner du ett direkt sug efter att få läsa den? Inte? Precis så tänkte jag idag då vår föreläsare informerade om kursen jag och mina vänner ska ägna de kommande fem veckorna åt. Samtidigt som "Föreläsaren med lååång gylf" berättade om Affärsredovisningskursen fylldes armarna mina av små, små prickar, såna där rysprickar du vet. Sådana kan man få av olika anledningar, obehagskänsla är en. Känslan uppkom då inte av föreläsarens gylf, som nog var lång alltid, utan av kursens mäktiga innehåll och det otäcka faktum att 70% kuggar på den på första försöket. Gylfen som satt på föreläsarens byxor valde jag att noga inspektera endast för att överleva. Bättre att ha ett litet problem att koncenrera sig på så blir det stora problemet lite mindre...

Affärsredovisning är ett väldigt abstrakt ämne, de saker man ska lära sig bara är så och det går icke under några omständigheter att undra varför, då får man nämligen svaret därför. Nåja, efter två "därför-kurser" nu i vår kommer det gå att ifrågasätta saker och ting igen. Vad det nu ska vara bra för vet jag inte, men det känns positivt.

Ska kila iväg till vardagsrummet (tykna kommentarer undanbedes vänligen men besämt) och min ej så överdimensionerade säng nu. Åhhh...den är så liten. Why, God, why? Den 28:e juni kommer IKEA till Kalmar, då blir det till att köpa en 1.20-säng med mjuk madrass. Kommer iof att känna mig ytterst elak då mot min gamla 80-säng. Den har liksom varit som en mycket trogen vän, som trots mycket klagomål låtit mig sova i den natt efter natt i snart 1,5 år nu. Det kan man kalla kompis det! 

Ps. Föreläsaren som omnämns i texten hade i verkligheten på sig ett par byxor med normallång gylf, dock har författarinnan valt att spetsa historien lite för att säkert hålla kvar sina läsare. Ds

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är ju snarare du som är en riktig kompis som har låtit sängen ta hand om din tighta kropp så länge.

Postat av: Frida

Äsh, du menar det inte:)

2006-03-29 @ 20:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91