Fredde R

fredrik

Vet inte, har egentligen ingen aning om varför jag valde just den här bilden till bloggen denna sena, mycket sena måndagskväll. Tänk om herrn ovan har för vana att läsa bloggen min...hur ska jag någonsin kunna förklara bildvalet då?! Berätta sanningen kanske. Hittade bilden föreställandes moderaternas ledare på Aftonbladet, tänkte använda den som bakgrundsbild på datorn...men ändrade mig raskt då en varningsruta kom upp och helvetesmaskinen (inte bara Linus-Ida i Madicken får använda det ordet) låste sig. Fredrik Reinfeldt kommer aldrig att kunna leda Sverige då han inte ens tillåts vara bakgrund i en dator. Eller var det just det faktum att han då skulle hamna i bakgrunden som var problemet...kan det möjligtvis vara så att han inte platsar där i skymundan utan behöver komma fram och stå i centrum en tid framöver...?

Idag har jag varit på en anställningsintervju. Sådana förhör kan liknas vid en dejt. Det kändes dock inte som en dejt när vi satt där, jag och "Rutiga skjortan". Det var så han hette, chefen på företaget jag igår så snällt och duktigt skickade ett mail till och bad dem välja mig. "Rutiga skjortan" sa att personen de sökte skulle vara flexibel, kunna ta egna initiativ, vara lite av en ledartyp och förmå samarbeta väl med sina medarbetare. Ungefär hälften av de fyra för "Rutiga skjortan" så viktiga sakerna tyckte jag passade väldigt dåligt in på mig, det berättade jag inte för "Rutiga skjortan". Istället nickade jag instämmande, log och försökte övertyga så mycket som bara gick på 30 minuter. Är väldigt osäker på om jag får det där jobbet, men skulle det ändå bli på det viset vore det mycket trevligt...behöver ett extrajobb. Vet du hur lite vi studenter tjänar egentligen?! 6900 kronor i månaden! Kan ju vem som helst räkna ut att det inte håller i längden. Skulle till exempel vara trevligt att kunna festa till det med en vinare för 70 kronor istället för de 60-kronorsviner jag och många andra klunkar i oss i nuläget. Nej, har inte höga krav...som student är det liksom lite tabu...

Imorgon är dagen innan unge herr Målare kommer och överraskar mig med tio röda rosor och en burk äggskalsfärg. Valde färgen äggskal till vardagsrummet, men sa bestämt till honom att jag inte ville ha de där små prickarna som finns på ägg, bara grundfärgen ägg...utan gulan och vitan, alltså skalet...inga prickar som sagt. Tio röda rosor...varför skulle han ha med sig det förresten?

Kommentarer
Postat av: anna

kom målaren å överaskade dej när du låg naken i sängen? haha...

2006-03-07 @ 09:15:18
Postat av: Frida

imorgon kommer han, ska ej va naken:)

2006-03-07 @ 09:40:27
Postat av: Mia

hmm...frida är du moderat? har alltid undrat men aldrig fattat å aldrig frgåat så ta mod till mig nu! å tycker inte du ska klaga så på din månadsinkosmt..lr kanske ska säga bidrag+lån fårn csn..du har ju trots allt inte sååå mycket att betala i hyra..så tycker nog du kan kosta på dig en dyrare variant av vin...om du nu märker ngn skillnad...d lät taskigt, men d va d inte...bara d att ja inte skulle märka ngn skillnad för vin är inte speciellt gott egentligen..men så är vi ju inte samma person å du är ju lite finsmakare av vin kanske...en grej till! hoppas d blir mycket vacker med äggskallvitt utan prickar å gulan i lägenheten..tror d komemr bli mäktigt snyggt!

2006-03-07 @ 11:08:22
Postat av: Anna L

Grattis frida har uppdaterat sin blogg! =)
Nej, det var ju inte det jag skulle skriva. Men jag tror du kommer få jobbet.. med din övertalningsförmåga så gick det säkert jätte bra! hehe* Hade ju iaf varit trevliga o bra extra pengar!
Bara en dag till målaren kommer o "hälsar" på nu... kommer bli jättesnyggt med äggskalsvitt tror jag!

2006-03-07 @ 11:33:30
Postat av: erik

hmm.. funderar mest på de där med att målaren "kommer" imorgon och du inte ska va naken.. hur blir de med fläckarna på kläderna då? är du naken kan du ju lätt duscha av dig sen.. ehhh.. nog skojjat om de.. blir de äggskalsvitt i köket oxå eller vad bestämde ni?

2006-03-07 @ 15:39:48
Postat av: Sara

Man får ju verkligen hoppas att du får jobbet, lite svårt att vara kompis med moderaterna annars. De tycker ju inte om studenter direkt.

Väldigt festligt att du skrev att målaren kommer, med tanke på att du ändrade innebörden av ordet rätt mycket i söndags!

Welcome på sleep over (inte att förväxlas med slip over) imorgon, ja du Roland välkommen ska du vara liksom. Har fixat en liten nyckel åt dig så du kommer in och ut ur lght precis som du själv behagar.

2006-03-07 @ 19:47:15
Postat av: erik

tack för de sara.. eller du kanske inte mena mig?

2006-03-07 @ 20:08:14
Postat av: Frida

mia: jag är halvmoderat, ska rösta på folkpartiet så nu vet alla det=) alla= ni som läser bloggen. joo det är bra att klaga på inkomsten...blir ju inte direkt mer över för att hyran e lägre...mer kläder bara. men nu har ja jobb då får man köpa kläder o ändå kunna spara till en resa=)=) annaL: haha, tror inte övertalningsförmågan e så bra men nåt måste man ju försöka med om man inte kan nåt ERIK! erik: lika kul som vanligt, lite tattig humor du har eller! sara:det är ju just studenter moderaterna gillar, som strävar efter att få jobb. sossarna vill ju att alla ska vara arbetslösa så de kan dela ut sina fina bidrag till alla som vill ha:P ;) tack för inbjudan, ses imon! ska gå in o ut jättemkt just för att det går...inte alltid man har din nyckel. vi ska ju gå ut imorn...ok om jag tar med nån mer till dig på natten?:D;)

2006-03-07 @ 22:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91