Imorgon är en annan dag...

Imorgon är det fredag, dagen då jag o mina klassisar får reda på om vi klarat tentan i marknadsföring eller ej...det är därför nervöst nu, mycket nervöst. Många nervösa studenter är vi, kanske borde man starta en nervöshanteringsgrupp som kan fungera ungefär som A.A, fast för nervösa och inte alkoholister. Iof är de största alkoholkonsumenter (och därmed dem som med störst sannolikhet också drabbas av alkoholproblem senare i livet) just studenter. Kanske nervösa studenter med kommande alkoholproblem är den målgrupp man borde satsa på. Vill egentligen inte skriva om marknadsföring nu (eftersom jag glatt kan erkänna att det som lyckades fastna i huvudet inom ämnet inför tentan förra veckan nu är borta som en vind...gone with the wind liksom) men snacka niche-marketing isåfall!

Ikväll ska jag träna, kommer därmed att missa "Du är vad du äter" på trean... Känns otroligt jobbigt men vad gör man inte för hälsan och för att erhålla den rätta strandlooken inför sommaren.
Sommaren ja...vart är den förövrigt?! Termometern utanför min lya står på kyliga -1 grad Celsius, detta borde vara straffbart den 23:e mars i vårt växthuseffektdrabbade land... Men inte, vädret kommer undan lika lätt som en småsnattare på Konsum. Världen är orättvis. Inte helt rättvist är det heller att vissa har bil, dock så inte jag. Då jag var och storhandlade på ICA (man får ju inte missa bonusen genom att vara otrogen med t.ex Konsum!) tidigare idag råkade det bli för ganska många hundringar, inte för en stor barnfamilj kanske, men för en stackars svag-och utan bil-studentska som jag. Kassarna med mat och andra behövligheter vägde 300 kg!!! Dessutom, det minst bästa av allt, den ena bärkassen dog när jag packat ned allt i tyngdhetsordning och skulle börja traska hemåt. Den bara dog kassen...handtaget sprack. Till och med kassörskan såg ledsen och lite besvärad ut när jag helt sonika fick packa om all mat och andra behövligheter i en ny kasse... "Stackars dumma student" tyckte jag mig höra i kön bakom mig. Kanske var fel men litar dock till fullo på mina små öron...

Kommentarer
Postat av: Sara

Ungefär 20% är nervösa studenter med kommande alkoholproblem, ingen liten målgrupp det! Man kanske borde starta ett parti som inriktar sig på dem. Partiet för nervösa studenter med kommande alkoholproblem, låter ju som ett slagkraftigt namn!

Väääldigt synd om storhandlaren när påsen dog. Men du...tur att du är smart brunett nu för tiden, du kan ju bara tänka dig vad folk hade tänkt om det var en blondin som hade råkat ut för det!

Postat av: Frida - den smarta brunetten

Vadå, typ "dum blondin" eller...?

2006-03-23 @ 21:55:29
Postat av: Anna L

Det var en väldigt bra teori för studenter o alkoholproblem, kan nog stämma dessutom (till viss del i alla fall)! Nervösa studenter finns det dock en hel del av. Varav vår klass är en del av dem just nu! Du ska nog se att det har gått bra på tentan. Fram till dess får du tänka på att vår företagsanalys gick alldeles utmärkt! ;)

Vad otroligt jobbigt det är när kassarna går sönder. Du ska kanske börja med tygkassar när du ska iväg o storhandla, kan nog ana att de håller lite bättre än plastkassar! Fast dock är det en lite pensionär-varning på dem, i alla fall när man har dem när man handlar... Men det är ju en annan sak! =)
Lycka till me tentaresultatet nu!

2006-03-23 @ 23:36:15
Postat av: Frida

Mmm så sant! Nervösa sitter vi här o väntar nu! Det var såna där papperskassar du vet...o ändå dog den ena... Lycka till på tentan imon om vi icke hörs innan...

2006-03-24 @ 09:48:37
Postat av: carro

Funderar lite över vad förtkosrtningen för nervösa studenter blir (bortser från att du lade till alkoholister också för då stämmer inte min tes)... Borde ju bli AN (anonyma nervösa), vilket egentligen också betyder anonyma narkomaner eller kanske till och med anorexia nervosa. Det senare skulle ju faktiskt kunna vara en bieffekt av att du gick och tränade idag...ELLER! Tittar för mycket på du blir vad du äter. Det jag förövrigt håller på med nu måste vara en bieffekt av för mycket (nåja) högskolestudier med textanalys... Sorry...

2006-03-24 @ 20:21:17
URL: http://kalorin.blogg.se
Postat av: Frida - den smarta brunetten

Haha:) Blir riktigt smickrad här nu, en analys av bloggen min! Kanske vore det allra bästa att lägga till ett syndrom till, som (med) liggfobi... Alltså borde den nya förkortningen (som lätt kommer gå att särskilja från övriga föreningar) bli A.N.A.L...Anonyma nervösa alkoholiststudenter (med) liggfobi. Hmmm...någonstans här försvann logiken i det jag nu skrev=) Äsh, vem bryr sig...imorgon är det fest! Kommer du (Carro) till Kalmar nån gång? Sara har fest näst intill varje dag så du kommer garanterat få kul!

2006-03-24 @ 22:40:11
Postat av: carro

Blir ju nästan tvungen nu när ni verkar ha så roligt. Känns ju lite b att tjuvlyssna på allt roligt genom bloggen... :)

2006-03-28 @ 14:27:24
Postat av: Frida

Mmm:) Ändå har vi inte ens 20% så roligt på bloggen som i verkligheten!

2006-03-31 @ 18:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91