Med ögonen i boken men hjärnan på krogen...

Gör på ett ungefär vad som helst...verkligen vad som helst för att slippa denna dumma kurs vi nu läser. Bokföring hit o redovisning dit! Meningslöst... Vem bryr sig?! Sitter med en liten skål nötter (valnöt, cashew och pistage...by the way) som tröst...ska nämligen ägna hela kvällen åt dumma konton o andra oviktiga saker. Inte till att gå ut på krogen och ha skoj som de andra barnen...eller ja, barn och barn...vi är ju inte barn längre vi i min ålder. Uppenbarligen kan vi inte var det för barn kan inte få barn, men de som jag tycker är barn får barn... En del pojkar och flickor som gick på samma skola och kanske rentav i samma klass som mig för några år sedan, de har redan barn. Min hjärna kan inte ta in det... Svårt att förstå men ändå ganska naturligt. Kommer från en småstad, finns mycket lite att göra...om man inte skaffar barn, då blir det kanske lite roligare... Nämen gud så det överdrivs här mitt i all text, är ju inte min mening att klanka ned på någon... Men det är inte lätt att bli vuxen och fundera över viktiga saker...

Ska plugga vidare nu...annars säger väl snart min inre röst att: "Näe unga fröken Elvakaffe, ingen utgång imorgon"... Det vore en ren katastrof, minst sagt... Måste ju hitta en man som kan lära mig bokföring, så det inte blir total misär på tentan... Sen om han är snäll och så kan han kanske, kanske få hålla min hand på långa söndagspromenader vid vattnet:)



 

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är inte dåligt att lyckas gå från en tråkig bok till folk som får barn tidigt på ett inlägg!

Nu ska jag äta äggmackor, för det är det bästa på en söndag har unga fröken elvakaffe lärt mig.

2006-04-02 @ 19:21:55
Postat av: Frida

Kanske bättre o ha ett tema när man skriver...fast svårt o komma på nåt bra liksom.
Aaaa visst är det:) Äggmackor med kaviar (ett V). Ska äta chokladpudding med grädde och skivade bananer nu, det är också gott. När kommer du tillbaks hit, o ska du hem i påsk? Det ska du väl förresten? Morgan ska ju ha ett väldans baluns ju!

2006-04-02 @ 21:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91