Vart tod den söta lilla våren vägen?

hjhjj

Vaknade av fågelkvitter utanför fönstret mitt igår, äntligen så var det väl vår?!

Gick därefter till skolan med ett leende på läpparna och helt borta var den kyla som varit ack så svår, även om det tagit lång, lång tid i år, var nu den fina, underbara årstid här vi kallar vår.

Alla var glada och och det kändes som man var lite kär när våren igår var här,
idag är den dock långt, långt borta i en annan atmosfär.

Våren kom till oss men försvann, ty den ville kanske med oss endast retas,
när den återkommer ska jag och mina vänner ned med spö och mask för då ska det i havet metas!


(det här var alltså en dikt...hade inget att göra...vet att den är dålig men det gör inget för orden som ska rimma står i fetstil så du ska förstå den bättre)



Kommentarer
Postat av: erik

den va fiin.. men vadå, är våren borta.. när ja kollar ut lyser ju solen iaf.. de är väl lite vårigt?

2006-03-22 @ 10:43:43
Postat av: Sara

Gud vilken fin dikt och väldigt bra att fetta rimmen. Då behöver man inte tänka så mycket själv på vad som rimmar!

Jag har varit på promenad idag och då var det alldeles vårigt och fint! Så vi kan ju hoppas att det håller i sig nu.

Men som tröst kan jag säga att det var faktiskt snö vid den här tiden ifjol också. Då var jag nämligen i Spanien och jag kommer ihåg att jag tyckte att det var väldigt skönt att åka från ett vintrigt Sverige till ett vårigt Spanien. Fast det är ju ingen tröst egentligen, för man är lika trött på snön nu även om det var snö ifjol. Hellre lycklig nu än om 20 år liksom!

Nu ska jag plugga!!!

Postat av: erik

"Gud vilken fin dikt och väldigt bra att fetta rimmen"

Hehe.. kom att tänka på fucking åmål där..

"Fetta, vad tycker du om fetta då?"

Jaja.. så de kan bli

2006-03-22 @ 13:21:45
Postat av: Frida

Tycker mest om Fucing Åmål för att det ger en bra bild av vad unga kan dras med problem och hur vårt samhälle egentligen ser ut idag med för mycket alkohol, fördomar m.m. Men du Erik, du tänker på repliken om *piiip* Jag dömer ingen, men var bra nära nu...

2006-03-22 @ 13:35:42
Postat av: erik

så de säger du frida... men de är nog mest för att du själv känner igen dig i problemen som du tänker så... ;)

2006-03-22 @ 13:43:31
Postat av: Frida - den smarta brunetten

Nej, ej. DU är problemet

2006-03-22 @ 13:48:11
Postat av: Mia

åhh vilken vacker dikt, nästan så man blir rörd..så rörd så man inte kan fortsätta plugga..men du Frida...ja undrar om du skrev den igår (läses Onsdag)för då va det väl bestämt nationell eller om de va internationella poesidagen..ja poesidag va d iaf å d skulle ju vart oootroligt passande..kanske va därför du skrev den oxå iof..=)

2006-03-22 @ 20:09:48
Postat av: Frida - den smarta brunetten

Vaaaaa? Är det sant fröken Sandell? Isåfall, självklart var det därför jag skrev den=) Kul att den väckte känslor...det är ju det vi framtida marknadsförare har som livsuppgift, att väcka känslor... Nej! Nu när jag skrev det där kändes allt plötsligt väldigt hmmm svårt!...men äsh...blir nog bra det här...eller vad tror du?

2006-03-22 @ 23:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91