Sommar, sommar, Sommarland!

 uytr

"Weeeeee, såhääääär kul kan också du få i sommar...det vill du väl...eller...? Blir det dumt eller? Har du planerat något annat eller?"

Näe, den sloganen kanske icke skulle vara så passlig att använda... inte så smart att låta osäker i reklamen för världens roligaste vattenparadis kanske.
Förresten...gissa vart jag ska jobba i sommar?! Jo, i en stoooor vattenpark som börjar på S...weehieeee, skoj, skoj:) Heeela sommaren i en ekorrdräkt. Tur att den har luftkonditionering...skulle nog bli ganska hett där inne annars. Näe, ska väl inte jobba som ekorre i sommar. Men, i väntrummet jag satt i innan intervjun hängde det just en sådan ekorrdräkt, och då började det pirra lite extra i magen... "Tänk om, tänk om...tänk om jag ska ha den på mig hela sommaren...fy vad pino" tänkte jag med hjärtat i den lilla gropen vid halsen. Som tur var skulle den bruna dräkten bäras av någon annan, jag slapp. Det blir pikétröja och kjol istället...tur! 

Nu ska jag till Pressbyrån och hämta en tråkig bok, "Den nya ekonomistyrningen". Samtidigt som lappen med info om att den boken anlänt till världens minsta varuhus damp en liten fin kurskatalog från Axelssons Gymnastiska Institut ned på hallgolvet. Åhh, vill, vill läsa till massageterapeut! "Men det är ju alltid bra att ha läst ekonomi som grund"... 

Kommentarer
Postat av: Anna

varför gör du inte de då egentligen? =) alltså inte jobbar som ekorre, utan läser vad du verkligen vill.. fick du boken för 15 eller?

2006-05-03 @ 16:58:24
Postat av: Frida

Jo jag vet...men allt blir så jobbigt då...tycker ju till exempel mycket bra om min lägenhet... Ska kika runt lite. Mmm fick ja, eller 10 till och med + frakt 65. Inte en skråma var det på den heller...för bra för o va sant nästan! Nu åker ni snart till Barce!

2006-05-03 @ 17:33:33
Postat av: anna

värsta kapet me boken... tror du inte de kan finnas någon annan lägenhet i en annan stad som du också kan tycka om? ja tycker ju tex om min lägenhet me... japp...vi drar om typ 4 timmar...kanske borde sova nu...vi hörs!

2006-05-03 @ 21:11:05
Postat av: Frida

Jo kanske... Ha det så skoj!

2006-05-03 @ 22:03:17
Postat av: Morgan

Frida masserar bra.... Ett Morganuttryck vid ett illa valt tillfälle. Men ack så sant. Synd att hon slutat att massera mig bara...=)

2006-05-03 @ 23:47:22
Postat av: Frida

Ska massera dig hela helgen Morgan...(oh, oh ännu ett löfte jag ej kommer att kunna hålla) Kommer du imorgon eller på lördag?!

2006-05-04 @ 13:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91