Val

fsdg

Det är inte lätt att göra bra val... Att välja är en utav de svåraste av svåra saker här i livet, det tycker iallafall jag. De val som för Dig kanske inte låter så svåra att besluta sig för men som för mig snurrar runt, runt i huvudet och ställer till problem nu är: plugga, eller inte plugga, hälsoinriktad marknadsförare, med en relativt osäker framtid, eller sjuksköterska, med i jämförelse en lite mer säker framtid på arbetsmarknaden. Mysiga Kalmar långt hemifrån, eller trygga Jönköping nära hemstaden...

...Det svåraste man tvingades göra som liten tyckte jag var att välja glass. Det fanns nämligen då som nu väldigt många olika sorter, och jag visste varje gång det var dags att välja kyld pinne/strut att det inte skulle bli lätt. Detta tog för mig nämligen mycket, mycket lång tid och var en enligt säkra källor en ganska krånglig procedur. Att bestämma glass är inte lättare idag, men på något sätt känns det valet inte som en fullt lika stor sak längre. För nu finns det som tidigare nämnts en hel del andra val att jämföra med när man står där vid glassboxen...

...Jaja..."inte är det lätt när det är svårt, men är det aldrig svårt kan det då rakt aldrig bli riktigt lätt" var det någon en gång för mycket längesedan som sa, håller Du kanske med om det? Är det så att Du också väljer mellan något just nu?

Kommentarer
Postat av: Morgan

Alla Val


Alla val, alla val, dessa samvetskval,
Jag står inte ut.
Jag vänder och jag vrider, och hela tiden lider,
och snart är tiden slut.

Affären stänger strax, du måste gå när det blir dax,
Det var expetiten som sa´t.
Det är bara jag kvar, som inte valt har,
Jag börjar bli desperat.

Måste matcha mina kläder, finns i tyg och läder,
Vilka ska jag ta?
Hjälp mig då nån, Varför är jag sån?.
Hur jag än gör, blir inget bra.

Hela min framtid beror, dock ej på ett par skor.
En tanke slog mig då!
Jag går barfota, mig kan inget hota
Jag struntar i allt, det ska nog gå.

Av Morgan Ewaldsson

2006-05-25 @ 23:34:07
Postat av: Frida

Det var fin dikt, ny? Snart kommer du o hälsar på!=)

2006-05-26 @ 10:06:51
Postat av: Anna

oj...värsta dikten...not bad...tänkte på en sak...tänk om man hade kommit in på vilken utbildning man hade velat...då hade de blivit ännu fler val att välja mellan...men själva valet kanske hade blivit enklare...logisk? ja kanske...

2006-05-26 @ 10:50:09
Postat av: Frida

Mmmm...sant... Syns ikväll klockan sex eller sju...(du har väl inte glömt reglerna för vilken tid det blir...jobbit när det är hälta hälta hela tiden...sol o regn alltså...)

2006-05-26 @ 13:43:34
Postat av: Sara

Det jobbigaste med val är ju att de är så sjuhelsikes stora, man får inte plats med många valar i sitt hem! Eller ja...Frida kan ju ha en i köket, en i sovrummet, en i vardagsrummet, en i hallen och en på toan kanske? Det vore välli fin!
Nej allvarlich, det där med val är inte lätt, men det är sånt man får ta. Hellre många val än att man inte får välja nåt alls. Typ om de skulle sluta fråga "ketchup och senap på korven?" på Svett-Olgas och istället bara hälla på massa äcklig senap. Uuuuh...va äckligt!

Det här blev ett ej så seriöst inslag i din vardag, men bättre ful än ingen. Eller ja...

Postat av: erik

är de valfisken här från kalmar som är på bild eller?

2006-05-31 @ 16:34:49
Postat av: Frida

Sara: DU är seriös...lycka till på Beachpartyt, med att hitta en man alltså...det är väl därför du ska dit? Erik: Nej, det är en av valurnorna till valet i september jag fotat.

2006-05-31 @ 17:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91