Glassigt jobb

sea<dfawda<

Mmm glass. Magnum mandel, Twister, Solero... Daimstrut!
Vi lekte glasskiosk på jobbet idag. Beställde hemgjord våffla med tre kulor, grädde o sylt, mjukglass o en skumboll på toppen. Fick sand i handen av lillkillen i luckan... man blir så besviken :)


Små människor är väldigt skojiga att umgås med (även fast man inte får riktiga glassar vid utomhuslekar). Ärliga, busiga och roliga... men ändå smarta på ett finurligt sätt. 
Vet inte om Du också tänkt på det men när de leker så pratar dem alltid i dåtid. Typ "då blev du glad när jag sa så da" eller "sen blev de kompisar med varandra da"...allt har liksom redan hänt. Låter lite mystiskt men är kanske inte så konstigt egentligen. De planerar ju leken, vad som ska hända och i deras huvuden har det ju då redan hänt när de ska berätta vad som ska ske härnäst. Oj... tur att mitt jobb inte är intruktionsboksförfattare. Mindre bra på att förklara... men Du kanske kan försöka förstå.

Imorgon är det jobb, bowling och Idol-final på schemat. Börjar bli så himla nervös inför den tredje aktiviteten i föregående mening. Känns liksom som att jag är Snygg-Erik... och snyggingen vid namn Erik är för tillfället förkyld. Hoppas, hoppas att härligheten kryar på sig till morgondagen... snälla Gud, herre vår skapare (eller var det tvärtom... vi som skapade Gud?) säg att Erik blir frisk!
Vilken röst liksom, han låter som en hel Michael Jackson. Eller näe... Oh Lord (yes my Lord- WarCraft) vilken överdrift! Men om "the king of pop" (M.J) sjunger bäst kommer killen från Uddevalla (the man, the myth, the concept) på god andraplats. Eller hur känner Du?

Ha en jättepiffig och käck helg, ät massa god glass och skruva upp favvolåten på högsta volym för att dansa naken i månskenet... Du är värd det efter en veckas jobb, studier eller arbetslöshet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du lilla dagisfröken, kallar de dig "fröken" dagisbarnen? Denna veckan har jag ju jobbat med hemtentan som snaaaart är färdig, så lite gott kanske det blir! :P

2006-11-30 @ 22:47:31
Postat av: Ida

jag som skrev.. mitt namn försvann.. /Ida

2006-11-30 @ 22:48:13
Postat av: erik

måste kännas bra att få bowla med snygg-erik imorgon... :)

2006-11-30 @ 23:00:21
Postat av: Frida

Ida: De säger fröken. Första ggn kändes det väldigt mkt som en "out of body experience" att bli kallad fröken men nu är det bara härligt. Mm då e du värd en hel kladdkaka med grädde nästan:)
Erik: Tänk om det verkligen hade varit Snygg-Erik ala Idol som skulle va me o bowla imorn! Är väl okej med samma gamla vanliga Erik men ändå:) Glöm inte att du måste spela med fötterna.

Postat av: Frida

Ursäkta länken till denna sidan under min kommentar... känns lite too much.

2006-11-30 @ 23:22:21
Postat av: fia

det heter inte dagis!!!! bara så ni vet.=)

2006-12-01 @ 13:26:22
Postat av: Frida

Fia: Nä just det, o hör sen! :D

2006-12-01 @ 14:26:26
Postat av: fia

det heter förskola!!!=)
får passa på att beklaga sorgen oxå=)mia är väl glad antar jag.

2006-12-02 @ 00:30:20
Postat av: Ida

Jag gick på dagis och hade dagisfröknar... men men, det är mycket möjligt att sådana inte finns längre, dock har jag sett Agneta för inte alltför länge sen, så dagisfröknar finns det iaf! :P ps. Ojoj Frida, då är jag "too much" skriver alltid min adress på min sida! :( så pinsamt. skämmas*

2006-12-02 @ 20:48:23
Postat av: Frida

Fia: Mm, förskola är ett bättre namn, även om dagis låter gulligare. Tack.. men gör inte så mkt, för nu får jag o Snygg-Erik kanske lite mer tid för varandra framöver ;) När ska Gumba ha 25-årsfest egentligen...?
Ida: Jo har också hört att några få dagisfröknar finns kvar=) Mm väldigt mkt too much ;) Ses imorn!=)

2006-12-02 @ 21:58:18
Postat av: Sara

Alltså jag tycker att det ska heta dagis, för man är ju där på dagen. Förskola låter så påskyndande, att snart får ni börja skolan barn små! Bättre att barn får vara barn ju. Men det var bara en liten enkel läraråsikt det.
Jag tycker det är rätt jobbigt när de kallar en fröken faktiskt, bättre när de säger ens namn. Fast när min handledare (Lena) var sjuk och jag vikade för henne, så var det flera av barnen som automatiskt kallade mig för Lena. Det var lite roligt!

Idol...behöver man säga nåt egentligen?? Markus vann, rättvisa är skipad och jag ska hänga på låset till en skivaffär den 18 dec (förövrigt är det den dagen som Marie ramlar ur snygga åldern).

2006-12-05 @ 11:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91