Ett litet bett om att ta sig ett bett...

ft

Det är mycket roligt att arbeta på bageri. Prova du också! Känna doften av nybakat bröd på morgonen, göra bakverk, tillverka mackor, stå i kassan och le... allt det där är delar av mina angenäma arbetsuppgifter. Trivs toppenbra och hoppas få mer tider så att dagarna inom den närmsta framtiden kan fyllas med ännu mera bageri. "Bageri är bra, bageri vill vi ha..." som den så kända filosofen med det så okända namnet en gång sa. 

Idag har jag letat efter skor/stövlar med en väninna... alltså nya skor/stövlar, inte borttappade då. Blev tyvärr inga skor/stövlar men ett par örhängen, riktigt söta var dem... och rosa. Gillar rosa, det är en fin färg som allt för ofta glöms bort av allt för många människor på vår jord.

Skulle egentligen inte skriva alls om de ej hittade skor/stövlarna eller mina örhängsfynd utan om flummiga funderingar. Du vet dem där funderingarna som man helst inte berättar för någon om... såvida  mobbing mot en står högst upp på önskelistan. Men det gör oftast inte det.

Knäppa funderingar är svåra att få bort tycker jag om dem väl smugit sig in i huvudet. Igår på jobbet fick jag en sån här fundering. Väldigt opassligt ty det är svårt att inte börja fnissa för sig själv ibland. Funderingen handlade iaf om att ta bett. Att det skulle vara väldigt kul att se hur lång tid det skulle ta tills en arbetskollega tillslut skulle bli rasande och säga "nej, så får du väl inte göra heller!" om jag plötsligt skulle börja ta ett litet bett av allt som går att äta på bageriet. Ett bett Ankarstock, ett köttbullsmacka, ett Napoleonbakelse, ett Hallongrotta. Lite i smyg sådär så att det ser ut som att jag vill att ingen ska se...

Skulle bli många, många bett ju... och minst lika många stora, frågande ögon...

Kommentarer
Postat av: anna

haha...de skulle va ungefär hur kul som helst! snälla snälla...testa å rapportera! =) du kanske kan skicka ner en liten bakelse till en fattig student i växjö?

2006-09-28 @ 08:54:03
Postat av: anna

föresten..ja är uppenbarligen inte så bra på bageri-namn...vad är en ankarstock?

2006-09-28 @ 08:54:46
Postat av: fia

håller helt med anna testa och se vad som händer=) skulle dock aldrig våga göra så på mitt jobb....

2006-09-28 @ 11:39:23
Postat av: Frida

Mm ja vet inte ja...fått mkt tider nu så synd o riskera ev framtida jobb eller vad tror ni:)

Bakelse till Växjö...ne...du måste nog komma hem o hämta den Anna;)
Ankarstock är en sorts limpa som e brun o inte så nyttig...ej nyckelhålsmärkt iaf.

2006-09-28 @ 15:46:30
Postat av: Morgan

www.catsthatlooklikehitler.com =) kan denna sida roa Frida månntro? kram

2006-09-28 @ 18:53:24
Postat av: erik

finns de nåt som heter fiskmåsstock då?

2006-09-28 @ 22:00:26
Postat av: Frida

Morgan: Visste det, du gillar inte katter:/
Erik: Nej

2006-09-28 @ 22:44:25
Postat av: Morgan

Denna sida är en hyllning till katter. Och Jo, jag tycker om katter lika mycket som jag tycker om dig Frida. Kram

2006-09-29 @ 00:53:28
Postat av: Frida

Tycker om dig me:) När kommer du o grabbarna till Fkp på sön?

2006-09-29 @ 23:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91