Färganalys

björn

En Mirandabjörn som håller i en bukett rosor. Man skulle kunna säga att det är en Sossebjörn... tror iof inte att gosebjörnstillverkaren funderat så mycket över detta gråa lilla djurs partitillhörighet... men man ska inte vara så säker på det.


Rosor har färgen röd, röd är en varm och kärleksfull färg. En annan färg är blå, som är en kall och lite svårmatchad färg som snabbt går ur modet... den är dock ganska fin tillsammans med lite mjuka moln på himmelen. Men molnen finns inte alltid där... och då kan man bli bländad av den starka solen.

Gillar nog röda färgnyanser mest... iallafall som det känns nu... alltid passat ganska bra i dem trots allt... så också många runt omkring mig. Önskar det gick att gå tillbaka till butiken jag köpte mina blå kläder i söndags och lämna tillbaka dem... men butiken har bytesrätt först om fyra år... fyra år är lång tid då man inte är nöjd med sin nya höstgarderob.

Jag har blont hår egentligen, ljust hår och röd tröja är en fin matchning. Men om man som jag helt plötsligt får för sig att färga håret brunt, så att färgen röd inte klär så bra längre... då kan blått kännas som ett bra alternativ för stunden. Blått passar ju till brunt hår... men det kanske också är den enda hårfärgen den faktiskt passar till... och vi har ju alla möjliga sorters färg på håret...

Den blå färgen är ju dessutom så kall då det är lite kyligt, och vem gillar då inte lite värme...? Jag kommer att köpa lite mer rött inför den kalla vintern som komma skall... de blå kläderna får nu snällt följa med till UFF.


Kommentarer
Postat av: fia

va fint=)

2006-09-20 @ 13:54:47
Postat av: erik

jag anar någon politisk åsikt i de här inlägget.. :)

2006-09-20 @ 15:58:16
Postat av: Frida

Fia: Tack...
Erik: Nej lite små funderingar bara...fast det är ju fritt att tolkas hur man vill...

Postat av: Morgan

Vad ska man säga =) Du är filosofiskt härlig!

2006-09-21 @ 13:27:11
Postat av: Frida

DU är härlig ;)

2006-09-21 @ 14:38:08
URL: http://www.elvakaffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91