Lugn, jag skaaa flytta på mig

image212

Neeee känns lite hugget (hugget i sten=ovärt) att flytta ut i skogen som Du kan tro av bilden. Skulle nog vara bra för betygen, men vem bryr sig om dem om 100 år. Försöker ha denna sistnämnda filosofi i huvudet denna veckan, träna samt hålla i mig mängder (nåja dagsdos iaf) av Aloe Vera-juice som verkar stressdämpande (bland annat). O-skolsmarta hjärnor kan lätt bli överhettade och sluta fungera av för mycket information. Det är vad de säger på teve iallafall... eller borde säga.

Ska inte plåga Dig med skola och pluggeri då Du förmodligen inte pluggar... (de flesta gör det nog inte statisktiskt sett) Istället berätta den trivsamma och mycket goda nyheten att jag ska flytta, Du kommer slippa mig! Äntligen! Men bara om Du bor i mitt hyreshus, för är Du en del av Skövde kommer Du inte undan än på väldigt länge. Kanske för evigt rent utan, vem vet?

Lasset med saker kommer denna gången att gå till en mycket trevlig och pittoresk (stavning?) våning... eh lägenhet någonstans i denna überhärligt piffiga (blä vad jag är klämkäck) lilla stad full av liv och rörelse i en salig blandning. Förstår inte riktigt varför jag ska flytta men igår lyckades jag iallafall producera en liten lista så Du inte behöver ödsla tid med att fråga.

Listan över anledningar till att jag ska flytta en gång till och aldrig mer (lovar familjen, lovar!)

1. Lägenheten har börjat kännas fel i hals- och maggropen
2. Vill bo "där allt händer" (läs i ett studentområde)
3. Kommer mycket närmare skolan, 3 min istället för 7 min bort!
4. Tycker betalning av hyra under sommaren är onödigt och dumt
5. Känner mig liten och borttappad i en sån här stor lägenhet
6. Det luktar rök i trappuppgången, jämt
7. Ett däck till en bil finns alltid placerat i trappuppgången 
8. Det åker förbi 5000 bilar utanför mitt sovrumsfönster när jag ska sova ibland
9. Det åker alltid förbi många bilar utanför
10. Min favorithobby, vara pedant kan inte till 100 % utövas i nuläget

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tycker iaf att du är tokig.. din lgh nu är ju UNDERBAR!! kram*

Postat av: anna

ja, du har ju bott i din lägenhet lite väl länge nu...men ärligt talat...den är ju helt fantatisk...å du bara fetdissar den...va är d för ställe du har skaffat nu? (kom inte å säg att d är ett 22-kvadrats-palats du har bytt ut din pärla till lägenhet mot) när går flyttlasset?

2007-04-18 @ 20:43:07
URL: http://smalandsgatan5.blogg.se
Postat av: Frida

Ida: Ja den är bra men vill bo där andra studenter bor.

Anna: Nya lägenheten är 36 kvadrat med äggskalsväggar o stoor balkong. Passar mig bättre än detta. Flyttar nog 1 juli ungefär så då e det inflyttningsfest (precis den dagen liksom :)

2007-04-19 @ 12:23:31
Postat av: Sara

Du får inte ha inflyttningsfest när jag är på Roskilde, bara så att du vet! Det är lika bra att du följer med till Roskilde så blir det inga problem

2007-04-23 @ 10:06:21
URL: http://piptermos.blogg.se
Postat av: Frida

Åhhh Roskilde... skulle ju oxå med... får ta med de äldre på mitt jobb kanske.

"Idag ska vi åka på en liten tur till Roskilde, det blir väl roligt" med en jättekäck röst, de kommer bli jätteglada :) Eller så åker ni nästa år oxå...

2007-04-23 @ 12:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91