Vårens färg är Rosa

image207 (Tjejen på bilden bor i H&M-katalogen, men är glad ändå)

... jag och min Elvakaffe-blogg är rörande överens om att detta rosa var ett mycket bra färgval av världens modeskapare. Vi är inte så tuffa och hårda som Du kanske är så vi bryr oss heller inte om ifall vi inte framstår som detta iklädda denna färg. Dumt att marknadsföra något som något inte är för då kan något bli något annat än något... eller hur... visst är det så? 

Tycker det är spännande och kul med kläder och vad de sänder ut för budskap. Aldrig orkat bry mig så mycket iof utan klär kroppen i det som enligt mig är snyggt, propert och stilrent. Värre måste det vara att verkligen ha en egen stil, som punkare till exempel. Tänk hur många timmar dessa lägger ner varje dag på att få det att se ut som att dem inte bryr sig alls om kläder. Säg gärna emot om Du är punkare, det är de fakto mest punkare, barn och pensionärer som läser denna rosa dagbok.

Åter till kläder som är kvällens tema. Inte så förtjust i teman iof för då måste jag trycka ned tangenterna så snävt. Men ändå... kläder... för att kunna prata avslappnat med folk runt omkring, lättare kunna ta kontakt med dem samt undvika fördomar tycker jag att det är bra att ha neutrala klädesplagg på kroppen. Neutralt tycker garanterat inte alla om min favvisfärg rosa för den ropar barn och mesighet till Dig och mig. Men det gör inget, för om Du också diggar denna kulör kan vi strunta i det tillsammans hand i hand på stranden... eller i ett kallt garage under Åhlénshuset i Stockholm. Det är lite vilket som känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91