Veckans Fobi

image195

Att gå på föreläsning efter föreläsning efter föreläsning och inte fatta ett endaste litet dugg kan vara en slags fobi.
Om det inte vore för att jag varit med om detta problem tidigare hade jag gett upp den här kursen ungefär här och nu. Föreläserskorna pratar och pratar men allt jag uppfattar eller funderar på är saker som avviker från det viktiga. Vad hon som står där framme och föreläser har på sig, när hon ska föda (den ena tjejen är gravid, tänk vilken misär det skulle bli om värkarna satte igång mitt i föreläsningen!) samt funderingar av mer hemlig karaktär. 

Att färglägga, rita bilder till det man läser om, skriva lappar med frågor på ena sidan och svaren på andra, göra mindmaps m.m kan vara ett bra och trevligt sätt att lära sig på om man är föreläsnings-fabet (ej förstår föreläsningar). Du kanske inte håller med men Vi kan ju vara olika Du och jag. Huvudsaken är att huvudet är med på de noter som behövs förstå för att kunna spela vidare.

Seså, ut med Dig i solen så Du får lite färg och sitt inte inne och läs anatomi eller nåt annat knasigt för Guds skull.

Ps. Vi kanske skulle ta och hyra film, eller är det förseeent? /Fucking Åmål-pappan
 


Kommentarer
Postat av: anna

delar du å fuckingåmål-pappan blogg? =)

Postat av: Frida

Haha.. skulle gärna gjort det men så är det inte tyvärr. Finns det någon snällare filmperson är Fucking Åmål-pappan? Han e ju så gooo :)

2007-04-02 @ 19:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91