Alla Hjärtans Dag, även Ditt och mitt...

jtd

Den hjärtliga dagen idag... Puss och kram på örsnibben till Dig från mig... 
Här kommer lite Hjärtedagstips för en romantisk stämning :

1. Forma morgongröten till små hjärtan genom pepparkaksformar. Ät med röd-karamellfärgat socker och mjölk.

2. Ha på Dig något rött med hjärtan på. Bara att ta vad Du har, köp inget för Guds skull. 

3. Pussa alla Du vill pussa på munnen även om de inte vill. Du vill ju.

4. Ät hjärtpasta med pesto och soltorkade tomater (hjärtformade) till middag. Ahh... Romantisch!

5. Se ett kärleksdrama med lyckligt slut. Till detta äter Du hjärtformade toasts med något valfritt rött på.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja saknar en grej på din lista, alla hjärtans dag godiset, speciellt dem där små hjärtana me nougat i mitten åså är d brun choklad på ena sidan å vit på den andra å inslagna i rött alldeles skinande papper, de är dem som gör dagen till en speciell dag!=)

2007-02-14 @ 15:10:02
Postat av: Mia

Jo d va jag, Mia som skrev d där innan där falll ngn tvivlade...föresten kan man köpa dem där godisarna på Shell i Fkp å ikväll jobbar jag så då är man extra välkommen att handla där=)

2007-02-14 @ 15:11:12
Postat av: Frida

Jättebra tips =) Du kanske kan ta med en nåra såna att smaska på i bilen till Kalmar så tar jag med kaffet ;)

2007-02-14 @ 16:21:24
Postat av: anna

ja skulle också väldigt gärna vilja smaka på nga sånna! de är en sak jag inte förstår...om man ska hinna me allt på listan...men får man då tid över för tentaplugg?

2007-02-14 @ 16:27:09
Postat av: Frida

Det är just tentaplugget man undviker, det som är det fina :)

2007-02-14 @ 16:34:02
Postat av: Sara

Grejen med tentaplugg är ju att man ska hitta på ursäkter till att göra något annat.
Har ett tillägg på listan...

Baka en stooor kladdkaka i en långpanna (gångra receptet med tre) och tryck ut ca 40 hjärtan med pepparkaksformar. Bjud barnen* i skolan på Öland och sambosarna*. Välli fint resultat!

*Personerna kan bytas ut mot andra personer. Välj själv vilka personer du tycker är passligt att bjuda.

Postat av: Frida

Känns liiiite som att du gjorde detta i onsdags? :)

2007-02-16 @ 07:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91