Tentaplugg Med En Skål Söta Mandlar Som Smakar Bittert

hk

Är i en liten svacka för tillfället. Vaknade av klockan (nej mobilen förresten) 7.45 imorse efter ännu en natt med pyttelite sömn. Just denna natten ägnades åt funderingar över hur ett G eller VG för mig på nästa veckas tenta skulle kunna vara möjligt. Tyvärr fortsatte nattankarna direkt då jag valde att slå upp ögonen efter väckning. Efter en stund lyckades jag ändå sansa mig och gå upp för att äta frukost, läsa Skövde Nyheter och lyssna på Adam, Anders & Gry... och sedan gå till skolan.
Hjärtat och hjärnan min lever sina egna liv en vecka innan tenta och jag har då ingen kontroll alls på dessa kroppsdelar. Det är liksom illa nog annars så Du kan tänka Dig hur det blir.
Tror ändå i min vildaste fantasi att man efter ett tag lär sig slappna av i sina studier... Men innan man kan tekniken... innan den finns där i huvudet, då är allt runt en lika snurrigt som Snurre Sprätt (han är bra snurrig han). 

Vet att även Du har svackor emellanåt. Men det känns ibland som att Du hanterar dem mycket bättre. Vad är knepet? En tenta är bara en tenta och ingenting i det stora hela. Är ju inte direkt så att Gud kan hålla reda på vilka som fått G och U på tentor för att senare välja ut dem som ska få det bra i livet, och efter livet. Fast tänk om det är så... isåfall hoppas jag att han till exempel förstår att G på en omtenta är lika mycket värt (om inte mer) som G på första. Men man kan ju aldrig veta hur farsgubben tänker och vad han anser viktigt...
Han verkar helt knas ändå förresten som bara trollar fram en värld och sen bara struntar i den så Du och jag får klara oss själva. Inte så lätt alla gånger... borde han fatta. Men farbrorn har väl egna saker att tänka på iof... fru, barn, villa, vovve, volvo (stadsjeep säkert)... pensionsförsäkring (shit va mycket han måste betalt i sina dagar) osv osv. Hinner kanske inte med oss stackarn.

Det är lätt att halka in på flummiga saker när man inte vill... inte vill plugga till exempel. Det är enligt mig inget som helst negativt med flumm. Tvärtemot är det en absolut nödvändighet ibland att knasa sig lite... Se det humoristiska i allvaret som någon annan än Du och jag bestämt är allvar. Lika viktigt som knaserier är en redig tokfylla emellanåt. Lite politiskt inkorrekt men glöm aldrig att det är Du och jag, vi själva som bestämmer vad som är korrekt för oss.

Kommentarer
Postat av: anna

precis va ja behövde i tentaplugget..=) en omtenta är en omtenta å inget mer...men innan man skriver tentan måste fokus ändå ligga på att man ska klara tentan å inget annat, först efter (t.ex. i samband me tentaslakset) får man beklaga sej å tro att man kuggat (om man känner för de...) osäkerheter stiger ofta efter man väl har skrivit, men sen brukar de ju lösa sej ändå(i de flesta fall iaf) de är åtminstonde min erfarenhet! kämpa på! å tänk på de gamla slitna uttrycket "det finns omtentor men inte omfester" å kanske framförallt: den vinner som är trägen...

Postat av: Frida

Mmm du har så rätt. Du kanske kan bli hela bekantskapskretsens minipsykolog sen när du är färdig, eller ja du kan nog en hel del nu med alltså :)

2007-02-09 @ 15:24:16
Postat av: anna

haha...hrm...vi får väl se...de är inte bestämt än..=)

2007-02-09 @ 19:25:55
URL: http://smalandsgatan5.blogg.se
Postat av: Sara

Alltså det borde ju nästan vara mer värt att klara en hemtenta, för då ser ju Gud att man har utvecklats. För om man inte kunde det på tentan men klarade det på omtentan har man ju faktiskt lärt sig något. Sen vill jag säga till Guds försvar att det inte är han som förstör världen utan det är människan. Gud skapade ju paradiset som var den perfekta platsen och den enda regeln var att de inte fick äta fruktsallad. Men så blev fruktsalladen uppäten på grund av en listig gnu och då brakade helvetet lös! Förstår att du är ett vilset lamm som vill lägga över ansvar på Gud, men som boende i Guds hus tycker jag att du ska tänka om. Gör om gör rätt liksom. Gå i frid mitt barn! Armen

2007-02-10 @ 00:21:46
URL: http://piptermos.blogg.se
Postat av: Sara

När är tentan förresten? Lite lättare om man vet när den är, för det är så jobbigt att gå och hålla tummarna hela tiden. Svårt att göra andra saker då.

2007-02-10 @ 09:05:51
URL: http://piptermos.blogg.se
Postat av: Frida

Haha, var det verkligen fruktsallad...?:P Sån med blodgrape i eller? (Martins specialare)
Tentan e på fredag... har du me tenta/hemtenta?

2007-02-10 @ 10:34:18
Postat av: fia

hurra för mej som slipper tentor numera=)

2007-02-10 @ 14:11:41
Postat av: Frida

Hurra för mig o andra studenter som slipper jobba! :P

2007-02-10 @ 16:16:59
Postat av: fia

hurra för att slippa leva på 7000 i måanden=)

2007-02-10 @ 17:47:05
Postat av: Frida

7 o 3 räcker mer än väl! Catfight ;)

2007-02-10 @ 17:53:17
Postat av: Sara

Ja jag är ganska säker på att det var fruktsalladoch det var säkert blodgrape i. Ska hålla tummarna för dig på fredag! Har ingen tenta, utan vi har massa inlämningsuppgifter istället. Men avslutande litteratursemet är på torsdag så då kan du hålla en tumme eller två.
När kommer ni till Kalmar stad förresten, har ni planerat resan?

2007-02-11 @ 13:04:01
URL: http://piptermos.blogg.se
Postat av: Frida

Okej. Vet inte än om det blir åkning med Mia-pappan eller kanske Krillis (Krokeus) eller i tredje hand tåg. Nåt iaf. Men tid vet jag inte men vi får höras om detta i god tid så du kan planera utrullandet av röda mattan m.m.

2007-02-11 @ 14:43:56
Postat av: erik

här i kalmar ligger alltid röda mattan ute.. iaf där jag går...

2007-02-11 @ 19:10:18
Postat av: Sara

Ja jag måste ju boka in vilken tid välkomstorkestern och de eldsprutande drakarna ska vara på plats,så jag behöver ju veta när du kommer! Elin och Mattias åker ner på fre em också, så du kan ju åka med dem om allt annat skiter sig. Har du bjudit några av dina gamla klassisar till festen?

2007-02-12 @ 20:04:24
URL: http://piptermos.blogg.se
Postat av: Frida

Åhhhh okej. Om ALLT annat skiter sig, haha. Men det e ju bra att veta åker gärna med dem om jag får (när allt skitit sig då haha ;) Klassisar... alltså ska göra det... men är ju inte helt säker på att de kommer (Agnes i Fucking Åmål)

2007-02-12 @ 20:46:15
Postat av: Sara

Precis, du kan ju ha dem som back up liksom. Antar att de kommer att åka efter jobbet på fre, men jag kan fråga dem närmare om allt annat skiter sig för dig. Åh skulle haft ett bra Fucking Åmål citat att kontra med nu, men tyvärr är jag inte så bra på de citaten som du. Kändes inte som "vad tycker du om fettan då?" passade in så bra!

2007-02-12 @ 21:13:32
URL: http://piptermos.blogg.se
Postat av: Frida

Alltså Sara... det är mycket barn som läser min blogg... Vårda sitt språk!!!

2007-02-12 @ 21:30:24
Postat av: anna

haha...har du gjort ngn enkätundersökning bland läsarna, eller hur har du fått fram denna information? =)

2007-02-13 @ 08:15:24
URL: http://smalandsgatan5.blogg.se
Postat av: Frida

Den men alltså... gissade mig till den infon...

2007-02-13 @ 11:03:47
Postat av: anna

blev du förvånad?

2007-02-13 @ 17:40:23
URL: http://smalandsgatan5.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja ganska... sen kom pensionärer på andra plats i gissningen... förvånande det med...

2007-02-13 @ 19:56:14
Postat av: Sara

Alltså jag anpassade ju mig till barnen, skrev ju att vad tycker du om fettan INTE passade så bra ;)

Tycker att det är lite uppdatering på bloggen. Känns som att du har missuppfattat det här med tentavecka, det är ju då som man pluggar som mest!

Till sist vill jag tillägga att "Mina hundar" med Fattaru är en väldigt underskattad låt! Inte för att det hade med nåt att göra, men jag kom precis på det (lyssnar på den nu alltså). Ska spela den minst en gång på lördag, bara så att ni vet!

2007-02-13 @ 23:28:35
URL: http://piptermos.blogg.se
Postat av: Sara

Lite dålig uppdatering på bloggen skulle det vara...

2007-02-13 @ 23:29:17
URL: http://piptermos.blogg.se
Postat av: Sara

Men herregud korven, vad jag är rörig idag! Skriver om hela andra stycket nu så det blir rätt.

Tycker att det är lite dålig uppdatering på bloggen. Känns somatt duhar missuppfattat det här med tentavecka, det är ju då man bloggar som mest!

Sådär nu blev det ordning på torpet! Tack för mig, ursäkta att jag tog upp allas dyrbara tid med att skriva massa strunt.

2007-02-13 @ 23:31:46
URL: http://piptermos.blogg.se
Postat av: Frida

Korven, va d mitt smeknamn? :) Jo iof men just den allra, allra första tentan nu känns superviktig... klarar man inte första ska man inte fortsätta programmet säger min hjärna. Den e bra konstig den iof. Hundlåten kanske inte e världens bästa men det kommer nog bli världens bästa inflyttningsfest iaf. Inte illa det inte =)

2007-02-13 @ 23:55:10
Postat av: Sara

Nej då, det är inte du som är korven. Det är nåt som jag och Lisa brukar säga och så fastnar det så i huvudet så man säger det hela tiden.
Ska förklara korven, Cecila, Charlotte och Skipper i helgen.

2007-02-16 @ 00:44:02
URL: http://piptermos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91