Veckans Fobi

hdsahw

Euuuuew... mina diskhandskar... de har en otäck gummilukt, är för stora och bara allmänt naaaasty.
Men de måste på innan diskning annars blir händerna ledsna samt känner sig kränkta. Det är därför viktigt att skydda deras integritet, så de inte känner sig blottade inför en svår uppgift... i detta fallet själva diskningen. Diska är iof inte så o-enkelt egentligen... Men har Du och jag inte gummihandskar på oss när vi utför denna handling blir det kanske jobbigt för oss i framtiden... Ty sprickor och andra otrevligheter kan uppstå i händerna beroendes på diskmedlets lite för starka tensider (som ej är anpassade för huden vår utan just själva disken). På med handskarna goding!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag håller med dig fröken elvakaffe, handskar vid diskning är vääldigt viktigt, men väldigt svårt när dem är för stora å är allmänt äckliga, om man nu ändå skulle missa att använda dessa vid diskning så rekomenderar jag krämen Fenuril som tröstar händerna mycket bra!

2007-02-06 @ 11:18:27
Postat av: Ida

De ser riktigt giftiga och radioaktiva ut de handskarna! :P Undrar vad som är farligast, de eller tensiderna?! :S

2007-02-06 @ 12:42:54
Postat av: Frida

Mia: Japp, Fenuril äger! Är det syster-mamman som rekommenderat dem?

Ida: Haha, var tvungen o köpa dem så de skulle passa ihop med det andra. Hissgardiner, blomkrukor, ljuslyktor, diskborste, smörknivar och liten spegel har samma lime-färg i köket :) Inte som handskarna riktigt iof.. När kommer du och hälsar på?

2007-02-06 @ 12:57:00
Postat av: Sara

Jag säger nej till handskarna! Efter att ha jobbat som hotellstäderska en sommar kommer jag aldrig ta på mig ett par diskhandskar igen! När man går runt med dem större delen av dagen bildas det någon slags syra i dem som luktar räva! Även om man tar av sig handskarna och tvålar in händerna tusen gånger luktar de ändå räva. Det luktar lite som kemisal kan man säga, fast hundra gånger värre. Jag får väl satsa på en bra handkräm istället helt enkelt.

Postat av: Ida

Ja du.. det ser mkt ut nu den första halvan av terminen, nu har jag kvällskursen också.. sen när den är slut startar VFUn v 13-17, då blir det ännu tuffare. Så som det ser ut nu så blir det inte förrän efter VFUn i slutet av april början av maj... :/

2007-02-06 @ 21:44:55
Postat av: anna

de är ju fint me lime i köket iaf...:)

2007-02-08 @ 01:51:11
URL: http://smalandsgatan5.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91