Inget synd om oss som lever i synd

ty7yu

Syndigt gott... synd, synd, synd...

Synd att mycket roligt också anses syndigt. Näe... "det finns ingen synd!" så tror jag... precis som prästens fru i "Så som i himmelen" (filmen Du vet). Kanske är det så att Du håller med mig om att synden inte existerar?

Mmm... om nu synd ändå skulle finnas, då... då har jag syndat väldigt mycket idag. Klockan var 16.00 (trodde jag) då jag plockade ihop all mörk tvätt som skulle tvättas i 40 grader för att sedan småspringa ner i den ganska otäcka källaren. Vi har nollesittning (sittning= mat, sång, spex o disco) imorgon och mina favvisjeans hade blivit lortiga sen pubrundan i onsdags. Alltså var det högst nödvändigt att få tag i en tvättid snabbt! Väl vid tidsschemat därnere upptäckte jag att nästa person inte skulle tvätta förrän kl 17.00. "Jippie tjohoe" ropade jag och slängde in tvätten i maskinen raskt. När jag sen kom upp i min lägenhet igen hade klockan blivit 17.00 plötsligt. Vet inte hur det hade gått till... men ärligt talat i sanningens sanna namn måste jag sett fel på klockan innan källarbesöket. Men då var redan försent. Tvätten var ju redan i maskinen och igång för fulla muggar! "Nooo, vilken misär det kommer bli nu... hoppas det inte är samma granne jag satte upp en småarg lapp till angående rökning inomhus". Nåväl, smög senare ner till tvätten och den eventuella misären klockan 18.00... det gick oväntat bra som tur var. Stod iof en tvättpåse och väntade utanför stugdörren men ingen förbaskad granne intill. Pust.

Vet att detta inte är så intressant att läsa om men kände ändå att jag var tvungen att få ur mig det...
Förlåt herr/fru granne för att det blev så dumt här med tvättningen idag... men Du kanske kan råka ta min tid en gång så det blir rättvist? Det är okej isåfall.

Ska som sagt var på sittning imorgon med syrrorna... ska bli skoj. Temat "Grönt är skönt" ska inte följas för jag ska ha ett blått linne med knytning i bak istället. Om någon klagar på att färgen är fel får jag väl undra om personen ifråga är färgblind eller bara har något emot att jag vågar leva i synd ; ) Bitchigt va? : P

Kommentarer
Postat av: kyrksyster

Mänskligt är inte synd.
Synd är det som som skadar mina medmänniskor eller Guds anseende...

Gemensamma tvättstugor har sina problem. Ständig källa till konflikter?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91