Bättre Vara Ute På Hal Is Och Ha Det Glatt...

nkljölÄn Att Gå I Lera Och Sörja...
Jag är uttråkad. Väldigt uttråkad. Det regnar så mycket hela tiden att vattenivån snart är i höjd med min balkong (bor högt) och Din altan. Om denna sommaren är ett skämt så tycker jag att Gud kan säga det nu, för isåfall är det inte roligt längre. Andra semesterperioden börjar på mitt jobb idag, de som kommer tillbaka från sin ledighet har haft 0,5 dag sol under fyra veckor och det är inte vidare snällt av Gud. Inga orninger (ingen ordning) med någonting i hans väderplanering, känns som han har missat solen i den totalt. Konstig miss, men sen är han ju "lite" udda också och det tror jag är vetenskapligt bevisat, eller borde bli iallafall. Hmm... tänkte på något sätt få överskriften att passa med det jag skriver om för en gångs skull. Så, bättre att vara ute på hal is och ha det glatt än att gå i lera och sörja. Tror inte att det påståendet har så mycket att göra med att kunna vistas på is utan att ramla eller försöka gå i lera fast den är jättehal och otäck. Mer något i stil med, för att må som en prins eller prinsessa måste man våga ta lite risker, eller göra saker man kanske tidigare inte gjort. I annat fall blir det mesta bara vardagligt trist och enformigt. Att fara till Thailand (som fotografen som tagit bilden haft lyckan att få göra) kanske inte är det mest riskfyllda man kan hitta på... men något jag (och Du?) aldrig gjort fast det ligger på min topp tio lista över att-göra-saker. En månad i Thailand varje år, tänk vad härligt det skulle vara och så mycket energi man skulle få till resten av trista svensk-väder-året. Visst kan Du tycka att det låter enformigt med en månads vistelse i samma land varje år men där har du allt fel. Med så mycket galet kul och spännande saker som det finns att göra där räcker inte ett liv för att tröttna. De flesta av oss har ju bara ett liv (tänker på alla katter som följer min blogg) så det är alltså ingen risk.   
Om Du försöker glömma min dåliga humor, morgontröttheten och att Du kanske inte känner mig så bra, skulle Du kunna tänka Dig att vara mitt ressällskap då? (om Du får ta med dig en vän)
       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91