Veckans Tantvarning

sagfaBlott 24 år gammal, men med de Ecco-skor som igår inhandlades i den stora, stora staden Göteborg blir jag ytterligare 24 år äldre. Ecco är ett tantmärke och det har både Du och jag uppfostrats med att tycka sedan våra mycket små barnsben.

Följande konversation ägde igår rum i Ecco-butiken på Drottninggatan:

(jag) - Hej, skulle vilja ha ett par skor som skonar ryggen och ger bra stötdämpning för knäna när man går mycket på hårda golv och gör många tunga lyft
(kassörskan) - Okej, då har vi dessa och dessa och dessa... bla bla bla. 
(jag, efter provning) - Tar de här, har hört så mycket bra om Ecco-skor så därför blev jag så sugen på att köpa ett par för att testa på dem.
(kassörskan) - Lovar att du kommer att bli nöjd!

Det är lika bra att erkänna, har blivit tant på riktigt... orden har ekat i mitt huvud sedan igår eftermiddag vid fotbeklädnadsinköpet. Måste dela med mig av dem, dels för att dem tar alldeles för mycket plats i min hjärna som har fullt upp med annat, men också på grund av en önskan om följande ord skrivna av Dig till mig bland kommentarerna:

- Nej Frida, inte är du tant inte. Du som är så ungdomlig och crazy.

Snälla... jag ber Dig...

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja lånade min mammas ecco skor för ett tag sen när ja skulle hälsa på lilla Anna i Jkp...å ska väl inte säga va hon utbrast när hon såg att ja hade ecco skor på mig..men men Anna brukar ju inte heller få ur sig d snällaste kommentarerna...=)

2007-07-10 @ 11:58:02
Postat av: Frida

Haha. Oh, oh ska inte ta med dem till Kalmar då :)

2007-07-10 @ 13:08:33
Postat av: fia

men mia de är väl äkta i alla fall=)

2007-07-10 @ 15:37:39
Postat av: anna

haha...va roligt...när ja läste inlägget tänkte ja direkt berätta va mia hade på fötterna sist ja träffade henne..å så har hon gjort de själv...:) de kanske är ja som är efter..kanske bäst å skaffa ett par egna till kalmarhelgen..:)

2007-07-11 @ 08:02:51
Postat av: fia

anna vad sa du till mia egentligen?=)

2007-07-11 @ 11:42:06
Postat av: anna

haha..kommer inte ihåg ordagrant...ja sa säkert inget...typ skrattade lite bara...mia överdriver ju som vanligt...:)

2007-07-11 @ 15:40:59
Postat av: Frida

Anna: Mm ta o gör det så kan vi gå arm i arm på krogen med våra (eller mias mammas) eccoskor alla tre :)

2007-07-11 @ 16:55:07
Postat av: erik

äntligen har du själv förstått att du är tant frida... har länge väntat på att du ska vakna upp och inse att din ungdom är över... ;)

2007-07-11 @ 20:45:31
Postat av: Frida

Undrar just vem som är ungdomligast i jämförelse!!! Du ligger hästlängder efter!!!

2007-07-11 @ 22:27:03
Postat av: Sara

Ok... (rullande-ögon-gubben på msn) jag vet inte om ni är bjudna på Kalmarfesten längre, tänker inte ha ett gäng ecco-tanter där som klagar på att musiken är för hög! =)
Nej då korven, du är så ungdomlig så! Sen att jag inte tänker tilltala dig när du har skorna på dig är ju en helt annan sak...

Postat av: Frida

Jag trotsar skorna och lyssnar gärna på hög musik :P Mm en ungdomlig prickigkorv :/ ;)

2007-07-12 @ 15:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91