Veckans Tantvarning

rhzseBesökte i tisdags kväll/natt en Lidköpingsklubb vid namn Tisdax, som har 25-årsgräns. Visste innan visiten att folket skulle vara lite äldre där än dem brukar vara på Måndaxklubben som har 20-årsgräns. Dock hade ingen förvarnat mig om att medelåldern skulle vara så hög. Fick en chock och befinner mig i den fortfarande. Okej, det kanske låter det lite överdrivet med chockordet i meningen Du nyss läste, men faktum är att det är en underfrift.
Jaja... bara att inse att folk blir äldre och även man själv, men tills ålderns höst har inträffat tänker iallafall jag gå på Måndaxklubben och Bogréns med 21-årsgräns, med förhoppning om att ha mer gemensamt med den åldern både inuti huvudet och utanpå.
Kanske är det en naiv tanke men så länge Du och jag går till ungklubbar så är Vi också unga. Rynkor, celluliter, värmesvallningar*, hängtuttar och annat hålls automatiskt borta från oss om Vi gör kontinuerliga besök på ungtuppställena. Brukar läsa igenom alla inlägg innan jag trycker på Spara & publicera. Fick denna gången se att det har en lite argare ton än vad som var meningen, om Du inte redan läst det så änvänd en ton som går mer åt chockhållet än arghållet. Gillar ju äldre (iaf i rätt miljö), jobbar ju med dem varje dag och det är inga konstigheter alls, bara trevligt.
   
* Inte riktigt säker på vad detta ordet betyder. Men av arbetskollegors beskrivning tror jag det är som en flodvåg (fast mindre) med värme som liksom förs fram genom kroppen på ett mycket konstigt och udda sätt i 50-60-årsåldern (?).   

Kommentarer
Postat av: fia

men du måste ju passat rätt bra där nu när du har eccoskor och allt=)

2007-07-19 @ 11:45:20
Postat av: Frida

Hmmmmmmmmmmmmmm

2007-07-19 @ 12:10:11
Postat av: Sara

Jag läste inlägget med chocktonen, tyckte inte att du lät så aggro. Tur att det är 20-årsgräns på Vallen (om inte tom 18), så vi inte behöver trängas med rullatorer under Kalmarhelgen!

Postat av: Frida

Mm ska bli skönt... aldrig umgåtts med så mycket rullatorer tidigare som denna sommaren... ;)

2007-07-20 @ 16:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91