Däckskämtet

image247Ända sedan jag flyttade in i min lägenhet i december har detta däck stått placerat utanför den ytterdörr man allra först möts av i det hyreshus jag och mina grannar delar. Varenda dag som jag går till skolan, kommer hem från skolan, går till träningen, kommer hem från träningen, går ut på promenad, kommer hem från promenad, går och handlar, kommer hem från handlingen osv osv... ALLTID står det där j***a däcket där jättenära ingången. Jag orkar inte mer!
Om det är ett skämt så säg det nu! Jag gick på det, okej?!
Flyttar snart... så borde inte bry mig. Men gör det. Ägnade mig vid några utvalda tillfällen helgen som gick åt att halvropa in genom mina kära grannars brevinkast att jag skulle snatta däcket ifrån dem. Men ingen kom ut och försvarade det.
Innan jag flyttar ska däcket vara väck, annars ringer jag polisen... och det är inget hot utan en upplysning :) Till min hjälp att få bort det däck som tydligen är för svårt att sätta på bilen deras, denna tiostegsmetod :

1. Rulla ner däcket i tvättstugan så de inte hittar det
2. Ta det under armen och bära upp det på vinden (när de rullat tillbaks det som de kommer att göra)
3. Ringa på och snällt fråga om de kan flytta på det (efter att de letat reda på det på vinden)
4. Lägga mig och skrika jättehögt utanför deras dörr (samtalet innan lär inte hjälpa)
5. Ringa på assistans i form av en stor björn (eller något annat farligt djur)
6. Skära sönder däcket (djuret är nog inte tillräckligt skrämmande)
7. Skära sönder det igen (efter deras ihoplappning med Karlssons klister)
8. Ta med det ut till parkeringen och elda på det lite (se parentes ovan)
9. Hungerstrejka ovanpå det smälta däcket vid deras ytterdörr 

... och om ingenting av ovanstående hjälper... vilket det inte kommer att göra (tro mig!)

10. Ringa polisen, de fixar allt... hoppas jag!


Ps. Inga som helst överdrifter angående mina känslor kring detta däck finns i inlägget, enbart underdrifter. Ds

Kommentarer
Postat av: Peter

Först måste jag fråga. Vad har det stackars oskyldiga däcket gjort dig? Tänk på att det har stått där i ur och skur (inomhus iofs) och hälsat dig välkommen varje dag när som helst på dygnet :P Varför inte ta det med dig till trappuppgången till din nya bostad? =)

2007-06-05 @ 00:42:59
Postat av: Frida

Vad har däcket INTE gjort mot mi?!:) Näe vågar inte ta det.. tror ägaren kan bli lite arg..

2007-06-06 @ 22:05:58
Postat av: warezcrc

Ett riktigt kompisdäck med andra ord, de e väl bara o slänga de om de stör dig så in i norden! Ta saken i egna händer, det brukar män göra ibland!

2007-06-19 @ 14:38:20
Postat av: Frida

Han skulle bli jättearg! Det blev han iaf när några som skulle på fest hos mig gick förbi det (obs! gick bara förbi!)... han frågade argt om de försökte ta hans däck.. Sick..

2007-06-19 @ 19:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91