Många nya härliga vuxenpoäng

image192

Var ute och drack alkoholhaltiga drycker igår. Kompenserade detta omogna och mycket syndiga beteende med lite nya härliga vuxenpoäng idag. Småsprang till Blomsterhallen och köpte tre pelargoner till mitt sovrumsfönster. När jag var där inne kändes det väldigt mycket som en "out of body experience"... liksom... leta efter piffiga retroblommor i en blomsteraffär. Min annars tuffa och lite hårda ungdomsstil (ya right) försvann genast i ingången till butiken. Poooff borta. Kände mig galet tokgammal när jag skulle betala också, kom nämligen på att jag även behövde blomsterpinnar att ordna de andra blommorna hemmavid med. Ännu, ännu äldre vid diskussionen med tanten i kassan om att 7 kronor minsann inte är några pengar för blompinnar. Men den saken som gjorde att jag kände mig äldst av alla på vår jord (typ 6 miljarder stycken) var vid överlämnande av blomsterhall-rabattkupong (25 %) till tanten i kassan.

Hjälp...

Kommentarer
Postat av: Jny

Oj oj,
du det där var inte att leka med.
Jag köpte dubbeltriss häromdagen...eller jag försökte och blev på riktigt besviken när de var slut.
Då kände jag min som en pansionär. Men det här är ju i en helt annan dimension liksom!!!
Jny

Postat av: Frida

Ok :)

2007-03-29 @ 21:03:04
Postat av: anna

haha...men tänk va galet billiga blompinnarna blev me den rabatten! =)

2007-03-29 @ 22:18:18
URL: http://smalandsgatan5.blogg.se
Postat av: Frida

Ja shiiiiiit, hur billiga som helst. Får nästan ta och gå dit imorgon igen och använda den andra rabattkupongen till ett stycke till blompinnar.

2007-03-29 @ 23:30:18
Postat av: fia

pelargoner som luktar så illa...

2007-03-30 @ 18:15:51
Postat av: Frida

Okej. Var förkyld när jag köpte dem... så vet inte hur de luktar.

2007-04-01 @ 18:26:57
Postat av: Frida

Förresten ser jag nu att blommorna på bilden inte är samma som dem i mitt fönster, pinsamt. De kanske mer heter Begonia och S:t Paulia eller nåt...

2007-04-01 @ 18:28:15
Postat av: Heffla

Men du behöver inte känna dig lastgammal, du pratade ju faktiskt om leksakers könsorgan igår...

2007-04-05 @ 13:23:17
Postat av: Frida

Nä, gjorde jag inte alls ;P

2007-04-07 @ 10:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91