Nu är jag också...

image169

... en sån där person som lyssnar på speciella band och artister och inte bara P3 Star och andra radiokanaler...

Har förstått att det är väldigt viktigt för killar och tjejer att veta vad andra killar och tjejer lyssnar på för musik. Ofta eller oftast när jag träffar en kille eller tjej så frågar dem vad jag tycker om att höra på. Har inte insett förrän ungefär nu att det inte är okej att svara "allt, oftast det senaste som de spelar på radio". Det liksom är förbjudet i de flesta kretsar... förstår inte riktigt varför... De liksom himlar med ögonen när jag svarar så och jag riktigt hör vad de tänker även fast de bara får fram ett Harald Treutiker- "okaaaj" som kommentar.

Kanske verkar lite knasigt men har iallafall bestämt mig nu för att nästa person som frågar vad jag lyssnar på ska bli riktigt imponerad. Satt därför hela dagen (ja hela dagen... är ju student) igår och fixade ihop en skivsamling på datorn. Alltså det blir ju ingen skivsamling då utan liksom mer en ljudfilssamling, men för att det ska kännas mer som en skivsamling lade jag in en bild på bandet/artisten i varje musikmapp. Blir ju så mycket roligare och mer ordning och reda (<- ej butiken , nedre plan på NK i Stockholm) på detta sätt.  

Det bästa med att sortera alla sina låtar i artistordning och leta bilder till bandet/artisten som sjunger är att man lär sig väldigt mycket samtidigt om dem som sjunger... hur de ser ut, vad de har för kläder, vad de äter till frukost... allt får man reda på. Näe inte allt men så mycket man vill. En bra sak till med att ordna med låtar är att tankarna helt låses i datorn för några timmar och inte flänger iväg någon annanstans. Var så himlans glad igår när jag gick hem från skolan efter att ha pratat med min examinator (var nära att bli påkörd i mitt lyckorus). Fick först U på allra första tentan för hon diggade den inte så mycket. Men nu gillar hon den lite mer för jag har förklarat vad jag menade, och därför gav hon mig G i för tidig 24-årspresent (tror inte hon visste vad hon skulle köpa annars).

Även fast jag skriver lite konstigt så kanske Du förstår att det ibland lönar sig att tjata så det går som man vill... allt blir ju vad man gör det till och ur många svarta saker kan man ofta plocka fram en hel del vitt eller iallafall lindblomsgrönt. Den sistnämnda färgen kan ibland räcka gott och väl och är en färg man ska vara nöjd med om den svarta kulören en tid har haft överhanden i såväl garderob som huvud.

Ps. Har kortet längst upp i detta inlägg på min mobil nu så nästa gång en tjej eller kille frågar vad jag lyssnar på ska de allt få se! Ds.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad lyssnar Du på?

2007-03-09 @ 22:31:17
Postat av: Frida

Hej Anonym! Jag lyssnar på lite allt möjligt :P

2007-03-10 @ 12:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91