Springbreak

xsfygul   yigtufkhy

Skövde och Kalmar. Same shit, different name. Skövde till vänster, Kalmar till höger.

Liten överdrift kanske där med same shit och det. Även om dessa bilder är gaaaanska lika så börjar jag nu när våren kommer känna att ett lite större vattendrag (typ sjö) av något slag inte skulle sitta felplacerat här i bögda (byn). Hade varit mysigt att ro till skolan på mornarna till exempel...
Stanna halvvägs och dricka kaffe (från den Pellviks-termos man har med sig i väskan), blunda och lyssna på fågelkvitter. Istället för att andas in nulägets stadsjeep-luft och höra brummande ljud på vägen till skolan eller vart man nu har tänkt att bege sig. Du kanske inte går i skolan utan jobbar istället, vet man ju aldrig liksom.

Ville egentligen få fram att det är alldeles precis jätte-underbart att våren verkar ha kommit. Rikigt läckert rent ut sagt. Ska ut och gååe en ruennda (skånska för att gå en promenad) nu i en park eller så. Tänkte först ta med lite picknick och traska bort dit jag bodde ett tag då jag var en lite mindre Unga fröken Elvakaffe, men kom på att det kändes lite nördigt. Himla tur att jag upptäckte detta innan och inte på vägen hem från denna numer uteblivna picknick.

Mmm japp, japp. Glad vår på Dig och glöm inte att njuta lite grann i solen istället för att syssla med måsten som sällan eller aldrig är måsten. Ta´t lugnt, ta en TOY så att säga :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja tycker inte picknick är d minsta nördigt...bara trevligt!

2007-03-12 @ 17:50:43
Postat av: anna

de va ja som skrev de där...:)

Postat av: Frida

Men jag har haft glasögon hela dagen också... hade blivit misär...:)

2007-03-12 @ 18:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91