Vår i vintern

ue5rza

Kolla vilka gulliga Vitsippor! (sagt på samma sätt som hon i NileCity på B&W som säger "kolla vilken gullig sten")
Blommorna fann jag, min väninna och den kolsvarta hunden (som kommit in i puberteten) när vi var ute och vandrade på väg till stan i lördags. Väldigt nice med vårtecken tycker jag och tror Du också tycker så... Känns som att det går att börja leva igen nu efter sex månader av tédrickande under fem filtar dag efter dag.
Vet att det som snart kan läsas inte är miljövänligt (aaajja mig), men har förutom filtarna också haft tropisk värme i min lägenhet sedan december. Varmt. Men ack så skönt. Ska göra massa bra saker för miljön nu i vår bara för jag varit så himla trotsig. Kanske börja sortera mjölkförpackningar till mjölkförpackningsinsamlingen till exempel. Vet inte vart man slänger såna iof för jag hittar inte någon miljöstation på kartan. Kanske får leta mer så det inte blir ännu mer miljömisär än det redan är. Många bäckar små liksom... hoppas alla börjar tänka lite mer på alla små bäckar snart så inte planeten går under. Vi tycker ju om den Du och jag... Tellus får inte försvinna heller. Vart ska alla själar då ta vägen innan dem ploppar in i nya kroppar (om man nu är Budhist)? Pratade med en flicka för ett tag sedan som sa att hon trodde det fanns flera solsystem och att alla själarna kunde flyga iväg dit istället om vår planet gick under. Piffig tanke! Lite väääl övernaturlig för min smak men å andra sidan hur naturligt är allt runt omkring oss? Näe just det, inte ett dugg. Tror det bästa ändå är att försöka lura hjärnan att tro på något positivt, för just Tro hamnar på topp tio i undersökningen på vad som gör oss lyckliga. Det är första april på söndag så varför inte börja luras redan då. April, april din dumma hjärna jag kan lura dig vart jag vill! 
Osmart att börja skriva om sånt här precis innan läggdags men har aldrig påstått att jag är smart heller, så det så! Godnatt och sov gott och hejdå och puss... (chansen är iof bara 20% att det är natt när Du läser detta)    

Kommentarer
Postat av: Ida

Favvoblommorna på bilden är Snödroppar,.. inte vitsippor! :P kramis*

2007-03-23 @ 11:48:06
Postat av: Frida

Alltså hur ska jag ta mig ur det här pinsamma nu då... Ändra texten och ta bort din kommentar... näe bättre illa fäkta än fly :) Helt seröst vet jag skillnaden mycket väl men, när jag skrev inlägget tänkte jag på förra året när jag o Sara hittade vitsippor i Kalmar (men det var senare på året)o att det var lite kul att vi också gjorde det (fast ändå inte så). Låter jättedumt men var därför jag skrev Vitsippor tror ja.. Ha ha snyggt att skriva värsta utläggningen om detta nu tror du ännu mindre på mig ju. Attans.

2007-03-23 @ 12:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91