Veckans Fobi

image162

Trängsel, mycket människor på en och samma plätt. Der är inte kul och gör ibland ont i fötterna eller andra delar av kroppen. Den allra ushligaste (värsta) formen av trängsel tycker jag är marknadsträngsel, inte en endaste aning om ifall Du håller med... kanske, kanske gör Du det inte.

I lördags var jag och mina vänner ute på den marknad fylld av kött vi tillbringat de allra flesta lördagar den närmsta baktiden. Det var mycket folk som det brukar vara och som vanligt vill alla dessa gå hem från marknaden när marknaden är över klockan 02. Men som alltid har marknadschefen även denna vecka inte tänkt på att marknadsbesökarna blir väldigt många på ett och samma ställe när de ska gå ut. Som så många lördagar innan händer följande minst en av deltagarna :

1. Stämpling av lågstövlett (innehållandes ömtålig fot) från annan klacksko. 5/5 på smärtskalan (aj, aj, aaaj)
2. Otäck loska mitt framför ögonen från manlig deltagare som missat att han befinner sig inomhus.
3. Intryckning i trappräcke. 4/5 på smärtskalan och efterföljande blåmärken dagen efter.
4. Het diskussion med vakt om eventuellt annat system vid utträde från marknad.
5. Monolog om att aldrig mer gå till denna marknad. Främst på grund av att kött inte enbart är kött men också beroende av ovan nämnda händelser.

Ps. Vet att man allt får tåla lite om man väljer att gå på marknad men när dåliga saker aldrig blir bra får man faktiskt berätta om det... för det har jag läst någonstans. 

Kommentarer
Postat av: anna

misär...

2007-03-05 @ 23:09:07
Postat av: Frida

Mmmm :/

2007-03-05 @ 23:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91