Veckans Lycka

image182 <- kolla vilket gulligt äldre par!

Äldre, ska umgås en hel del med äldre i sommar och lite nu i vår. Fick reda på detta idag på min arbetsintervju och blev riktigt glad. Som vanligt inte så världsvant glad utan jätte, jättelycklig. Men det får man vara när det sker skojiga saker.

Aldrig hängt med äldre och fått pengar för det innan. Ser det sistnämnda som en trevlig bonus dock. Är lite nervös för uppdraget men hoppas det kommer gå bra med alla uppgifter där på boendet. Tänkte jobb-öva lite nu i helgen på min väninna och hennes hund. Mata dem, fixa iordning lite vid deras toabesök, prata om grejer som hände för längesen samt gå promenader, lösa korsord osv. Finns en hel del man kan träna :)

Kommentarer
Postat av: Sara

grattis till jobbet, är det i skövde eller fkp? helt sjukt att man får betalt för såna jobb egentligen, eller ja...man jobbar ju faktiskt, men oftast har man väldigt trevligt också. så är det på mitt sommarjobb iaf. sen är det ju iof vissa arbetsskador man får där, typ att man kan alla dansbandslåtar utantill och att man börjar slänga sig med käcka uttryck som "vi var som hund och katt", "den som gapar efter mycket..." osv. men men...det kan det ju vara värt!

Postat av: Frida

Tack.. Det är i Skövde. Hahaha mm ja det är väl uttrycken där man e lite orolig för. Pinsamt o börja använda såna hela tiden. Vore iof kul att göra det o säga något lite fel i uttrycket typ kanske "vi var som hund och häst" eller så. Lite kul.. eller ja.

2007-03-18 @ 21:57:26
Postat av: Ida

Du var ju inte med på promenaden ju. :( Toalettbesöken är jag dock glad att du inte var med på!! :P Tack iaf för i helgen, vi hade det jättetrevligt! kramar Ida och Dixie

2007-03-19 @ 12:34:30
Postat av: Frida

Ida: Näe vet, kallt ute ju :) Tack själv har oxå haft väldigt trevligt.. blev lite tomt när ni åkte igår. Dixie har lämnat lite hårsouvenirer (ska dammsuga upp dem nu) men inte alls så mkt som man kunde tro. Pöss på er!

2007-03-19 @ 12:40:16
Postat av: Ida

Nä, jag hoppas att det inte var alltför många "souvenirer" på golven.. jag borstade henne som en tok innan vi skulle hälsa på! ..Blev ju strålande sol när vi kommit ut ju!! :P

2007-03-19 @ 18:10:52
Postat av: Frida

Nedå d va ganska lugnt :)

2007-03-19 @ 19:55:36
Postat av: Matilda

Åh vilket gulligt par! Jag tänker bli lika söt när jag är gammal..

2007-03-25 @ 00:20:04
Postat av: Frida

:) Mm ja med! Är du en Matilda jag känner eller inte känner?

2007-03-26 @ 22:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91