Det bästa med tentaveckor...

image241 ... är att man helt lagligt får äta hur mycket godis man vill för att trösta sig. Det är sant, men alltså bara under tentaveckor. Sitter just nu och smaskar Center, Plopp och Polly (tyst då förstås eftersom jag sitter på ett bibliotek) och det gör liksom ingenting. Inget karies till tänderna, inget snabbt stigande blodsocker som går över i snabbt sjunkande sådant, inga onödiga slantar till godisautomaten... för är det tentavecka så är det!

På torsdag äger mitt sista prov denna termin rum, Anatomi och Fysiologi 2. Har försökt i snart fyra veckor nu att på något sätt lägga mig över ämnets nivå, så att jag liksom ser ner på det skrattandes och hånleendes, bara för att inte ge upp. Men det är svårt för mig och för Dig om du inte tillhör den lyckliga skara som är väldigt duktiga på naturvetenskap och kemi och sånt. Klarade iof förra tentan men det var ren tur, hade ingen aning om vad vi läste utan lärde mig allt utantill... förstod först efteråt sammanhang och sånt där. Tydligen hade allt vi läst hängt ihop :)

Två dagar och några timmar kvar nu... till sommarlov... kanske också för Dig, vem vet? 
Ska börja ledigheten med en liten kurs i datavetenskap på högskolan. Tror den kan vara skoj, och jag går den absolut inte för att få lite extra kosing till sommaraktiviteter som fest, glassätning och semester. Nej, nej... absolut inte:) Bara lite tidsfördriv innan semesterveckorna (då jag ska jobba) börjar i slutet av juni.

Ska gå tillbaka till Tysta Rummet nu, det rum som blivit min bästa vän de senaste två månaderna. 
Ha det så bra och hör gärna av Dig om du är ledig från och med torsdag klockan 12.30 för då är jag friii... 
 

Kommentarer
Postat av: anna

de är sant...i tentaveckor är de bara å mula i sej...jobbigt att ja inte har ngn mer tenta...men den regeln borde ju gälla i PM-skrivning också..=)

2007-05-29 @ 08:25:33
Postat av: Frida

Mja... det är tveksamt. Ska kolla upp det!

2007-05-29 @ 14:02:35
Postat av: Frida

Mja... det är tveksamt. Ska kolla upp det!

2007-05-29 @ 14:02:37
Postat av: Morgan

Lycka till på tentan nu. Så otroligt skön känsla efteråt. Tro mig, jag har varit där sedan i fredags.

2007-05-30 @ 17:14:22
Postat av: Frida

Åh hej Morgan! Kul o se dig bland kommentarerna:) Tack för telyckandet.. tror oxå känslan kommer vara väldigt skön efteråt, ska nog gå och ta en glass eller se en film, eller gå en promenad.. något normalt och vanligt iaf. När kommer du hem i sommar?

2007-05-30 @ 17:53:26
Postat av: anna

ja önskar också lycka till för morgondagen! =) ja tycker absolut du ska hitta på ngt skoj efter...som sagt..lycka till!

2007-05-31 @ 01:26:51
Postat av: Frida

Tack så mkt. Allt e är över nu och har fönstershoppat i stan i fyra timmar, bara för att det GÅR.. ska bli så skönt o jobba i sommar.. liksom jobb o sen när man jobbat är man ledig.. vilken känsla. Vilket datum är du färdig nu igen?

2007-05-31 @ 16:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91