Jordgubbar är jättegoda

dtyfthdty

Har de senaste månaderna blivit översvämmad av mail. Dessa har varit fyllda med frågor, frågor om jag och Sara (
www.piptermos.blogg.se) någonsin kommer att uppträda offentligt med vår låt "Jordgubbar", som vi skrev i mitten av nittiotalet. Ärligt talat, jag vet inte. Sara bor i Kalmar, jag i Skövde. Vi hinner aldrig repa. Men, eftersom Du och alla andra skickat och undrat så mycket lovar jag att vi ska göra ett försök att få till en spelning någon gång i sommar. Om Du  redan nu är sugen på att tralla på denna låt, här kommer texten (pass på):


Jordgubbar

"Jordgubb (kort paus) ar är jättegoda, det finns socker och grädde (mycket betoning på på)
Man äter jordgubbar på sommar´n, det är jätte (kort paus) smaskigt (kort paus) då!"

Melodi: Minns ej, men ganska lätt

Kommentarer
Postat av: anna

haha, berätta var å när framträdandet sker...I´ll be there!

2007-05-28 @ 07:42:34
Postat av: Frida

:) Tänkte kanske på vårt gemensamma födelsedagsfirande. Du har väl inte glömt bort det?;)

2007-05-28 @ 12:41:52
Postat av: fia

jag vill oxå höra!!!!!!!

2007-05-28 @ 16:47:11
Postat av: Frida

Japp, det går fint :)

2007-05-28 @ 20:07:59
Postat av: Sara

Åh den är så bra, en riktig klassiker! Vi kanske kan passa på att mima till nån låt från Sikta mot stjärnorna när vi ändå är igång!

Postat av: Frida

Haha, absolut. Tror det finns på kort så vi skulle ju kunna göra nåt slags kollage och sätta upp vid scenen, så blir det nästan som att man är 10 igen. Eller?

2007-05-28 @ 21:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91