Största Möjliga Tystnad

image227

Vaknade glad som en liten, liten kolibri (typ en fågel som jämt är på bra humör) idag, var rädd att denna gladhet skulle gå till överdrift, började därför tänka på något jobbigt i mitt liv. Störande ljud dök upp i huvudet. 

De 10 mest störande ljuden i bibliotekets Tysta Rum:

1. Kaffesörpel... euuw!

2. Lååångsam sms-skickning, snabba på istället!

3. Öppning av skjutdörrar... nödvändigt men ont

4. Viskning med ditkommande kompis

5. Intensivt bläddrande i bok, hitta sidan någon gång då!

6. Hostattack... ofrivilligt men jobbigt att lyssna på

7. Godisätande från prasslig papperspåse, ät luft!

8. Pustning a la "gud va synd det är om mig som måste plugga"

9. Vibrator som sms-signal, ljudlöst, ya right!

10. Öppning av Cola-burk, och innan det tre små "dots" med nageln

Tio i topp-listan över mindre härliga ljud var alltså detta. Finns säkert en hel del fler men dessa är de vanligast förekommande enligt de mail som strömmat in i min box. Eller ja...
Ska kila iväg till Tysta Rummet på biblioteket nu. I min vildaste fantasi (shit den är  vild må du tro) skulle jag skriva ut listan ovan och sätta upp vid varje sittplats i det tysta, tysta rummet. Men tänker inte göra det, är ingen gammal surkart heller. Blev en ganska aggressiv ton i detta inlägg... känns lite hugget men en gång i denna bloggs liv kan väl tonen få vara lite arg och rå. Passar så bra ihop med allt det rosa i bakgrunden ju! 

Ps. Om Du är en av dem som brukar utföra dessa ljud, ta inte illa upp, jag är själv inte så tyst! Ds.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ät luft, haha! Tycker du ska skrika det till nästa person som prasslar med påsen!

Postat av: Frida

Haha, lite lagom rått sådär... :D

2007-05-09 @ 16:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91