Thai, thai, thai

yeryera

Vaknade med en märklig känsla i kroppen idag av att vara i fel säng. Inte på det sättet som det kan låta utan mer på sättet att jag ville vaknat i en säng i Thailand.
Drömde att jag var där precis innan uppvaknandet. Ett uppvaknande som gärna hade fått börja aningens senare då drömmen faktiskt var mycket angenäm och pittoresk... eller ja pittoresk var den kanske inte om det inte syftas på den lilla strandstaden jag befann mig i drömmen. En thailändsk stad full av sol, vänliga människor, mjuk sand, palmer samt utflyktsbåtar. Det sista ordet i den meningen kändes viktigt... för hur underbart är det inte egentligen att åka båt. Alldeles för längesedan sist. Måste bli någon gång i sommar annars vill jag inte vara med mer.

Back to reality. Anatomi och Fysiologi 2-läsning på biblan hela dagen tills dagen denna blivit mörk och aningens kallare. Med tanke på nattens dröm känns min uppgift idag ganska långt borta från där jag egentligen vill befinna mig och det som egentligen vill göras. Men, bort med dem tankarna ett slag. Tentaplugga som en ål först i fyra veckor sedan jobba med äldre hela sommaren... efter det blir det en Thailandsresa om jag så ska dit. Följer Du med månne?

Kommentarer
Postat av: anna

studieuppehåll i höst?

Postat av: Frida

Näe... men lite semester vore inte fel :) Ska du ha studieuppehåll?

2007-05-04 @ 14:03:04
Postat av: anna

näe..de har ja väl inte tänkt...kör väl på ett år till..=)

2007-05-04 @ 15:19:40
URL: http://smalandsgatan5.blogg.se
Postat av: Frida

Låter bra det, känns lite hugget med studieuppehåll sista året

2007-05-04 @ 18:19:22
Postat av: jennie

jag o en vänska backpacka i thailand nästa vinter. på tal om thailand i din dröm. ville bara dela med mig. ;D

2007-05-06 @ 22:37:52
URL: http://iolani.bilddagboken.se
Postat av: Frida

Åhhhhh va underbart det låter! *avis*

2007-05-06 @ 23:13:41
Postat av: Sara

En pittoresk förort till Tallinn, sa Percy...

2007-05-09 @ 16:14:59
URL: http://piptermos.blogg.se
Postat av: Frida

Alltså shiiiiit va längesen det va man såg den filmen...

2007-05-09 @ 16:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91