Låst upp låset...

nfdxfd... det blir ingen katt för mig nu. Precis ringt ägaren till alla små jättesöta kattungar och berättat att jag inte är redo för katt ännu. Känner mig hemsk, verkligen, på riktigt, jättehemsk. Kattägaren blev turligt nog inte arg och vi pratade en stund om varför Teodor (så ska min framtida katt heta) inte kan bo hos mig nu. Inget vidare känns det i maggropen men det är helt enkelt inte helt 100 rätt att låta honom flytta in hos mig när jag bor på sjätte våningen i en etta, tycker om att fara iväg på minisemestrar hos kompisar lite då och då, helst undviker spilldoft i min lägenhet och så vidare. Kändes bra att skriva ner det där här... har även gjort en plus/minus-lista i mitt plus/minus-block. Minuslistan vann överlägset. Tyvärr. Vill ju ha en katt, men det är för egoistiskt att införskaffa en för att man känner sig lite ensam ibland. Aja... om två år. När jag flyttat till en större lägenhet (bor i studentlägenhet och måste därför flytta om två år när pluggningen är klar) då ska en ny Teodor få flytta in hos mig, tror det iallafall. 
Skulle vilja tacka Dig för att Du under upprepade tillfällen frågat mig om jag inte kommer att känna mig låst med en katt. Svaret var hela tiden ja men försökte förtränga det in i det sista.

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja, om du inte känner att du är redo så är det verkligen BRA att du kunde erkänna det för dig själv, det är inte det lättaste om man längtar att stoppa då. stora kramar till dig*

2007-11-19 @ 11:19:50
Postat av: Frida

Ne, verkligen inte.. Men nu blir det lättare när du kommer hit ifall de inte skulle vart sams :) Din blivande hund o katten alltså..

2007-11-19 @ 17:01:03
Postat av: Sara

Du kanske kan skaffa en vandrande pinne så länge, det är ju ungefär samma sak...NOT! Vid jul ska jag komma och hänga hos dig lite iaf, du kan få kalla mig Teodor och klia mig bakom örat lite då. Pussen!

2007-11-19 @ 22:53:36
Postat av: Frida

Känns lite som att min mamma o du pratat ihop er för hon föreslog också en pinne :P Tycker inte de e så mysiga så det får duga med dig vid jul då ;) Pösch

2007-11-20 @ 09:16:26
Postat av: Sara

Japp jag och Birgitta pratar alltid ihop oss en gång i veckan när vi har våra veckosamtal och snackar skit om dig.

Postat av: Frida

Nä det gör ni väl inte?

2007-11-22 @ 18:14:53
Postat av: Jenny/Katthemmet Kompis

Det kommer säkert en dag när du kan köpa en kisse! Lycka till! /Jenny, Katthemmet Kompis

2007-11-23 @ 22:36:47
URL: http://www.katthemmetkompis.blogg.se
Postat av: Frida

Hej! Mm hoppas d :) Katthem, det måste va kul o jobba på...

2007-11-24 @ 17:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91