tAKiDA in my metalheart

hhoi

Jag och fyra väninnor var på konsert/spelning i lördags. Det var tAKiDA som spelade och sjöng för fulla muggar. Började lyssna på dem i våras och efter det gjorde också några väninnor det. Är ganska ovan vid att vara först bland kompisar att lyssna på band, har liksom aldrig någonsin varit det innan. Så nu känns det häftigt som Du förstår. Nåja. Eftersom jag inte ville att någon på konserten i lördags skulle se att jag vanligtvis lyssnar på lite mjukare band än tAKiDA så jag dressade om till den allra svartaste metal-klänning (med metal-rosett i midjan) jag hade, bronsfärgat lite gammaldags metal-halsband och sen plattade jag mitt mörkbruna metal-hår så det blev sådär metal-rakt man vill ha det på en metal-konsert/spelning. Trots plikttroget följande av metal-klädkoden fick jag ett "Vad gör duuuu här?!" av en gammal barndomskompis när vi anlänt till stället. Kommer inte ihåg mitt svar men inombords kokade jag av ilska för att han inte såg hur metal jag var både utanpå samt i själ och hjärta. Okej det var inte riktigt så, blev inte riktigt så arg. Bara lite besviken. Konserten var förövrigt hyffsat bra, och folket runt omkring oss, också bra. Lite hårdare än oss töser bara.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vem var barndomsvännen?

2007-10-08 @ 21:45:55
Postat av: Frida

Tobias heter han

2007-10-08 @ 22:00:54
Postat av: micke

Trevlig blogg!
Ja, jag har med fått upp ögonen för Takida...har visserligen inte sett dem live än...

Postat av: Frida

Tack :) Visst är dem bra, kände iof att konserten bara var hyffsat bra, de ville mest till Harrys och dricka öl.. inga extralåtar eller nåt..

2007-10-09 @ 16:32:58
Postat av: Ida

Vilken Tobias?

2007-10-09 @ 17:34:20
Postat av: Frida

Vet inte om du känner honom o vet inte heller om han vill att sitt efternamn ska stå i min blogg, skriver på msn iställe.

2007-10-09 @ 18:00:37
Postat av: Sara

Du gjorde väl lorditecknet??

2007-10-12 @ 10:50:01
Postat av: Frida

Haha, nej faktiskt inte men de framför oss gjorde det då och då. Ganska kul att Lordi verkligen har spridit detta tecken överallt ;) Ska du ha Lordiörhängena på dig i helgen?

2007-10-12 @ 11:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91