En helt vanlig söndagsfundering

image369Idag är det söndag och sista söndagen på väldigt länge som ägnas åt pluggande hoppas jag. Gud har sagt att man ska helga vilodagen och det har det blivit lite dåligt med på sistone här i mitt lilla liv. Har brutit mot hans regel så att säga. På torsdag har min klass och jag den allra, allra sista tentan i biomedicin och glädjen över detta är alldeles fantastisk eller rent utav underbart härlig. Sjukt skönt som en sjuksköterska skulle sagt. Att läsa biomedicin är som att bo i en glaskula pluggandes hela dagarna medans folk runt omkring en gör roliga eller halvroliga saker. Inte att rekommendera alltså, men är det vad som krävs för att få jobba med något spännande så får det väl gå då. Tänkte iof att det här yrket inte ska bli för nervpirrande för mig så nu har jag bestämt mig för att läsa Gynekologisk och perinatal omvårdnad (se punktlista nedan...) nästa termin istället för akutsjukvård som säkert de flesta andra kommer att välja (?)... Att kunna lite akutsjukvård är ju såklart något alla har nytta av men vissa har bättre psyke än andra utan att nämna några namn på olika psyken. Hmm... japp nu ska jag göra en liten kladdis o vispa lite grädde för snart kommer en tjej från trollhättan (obs! viktig info) och då ska vi förhöra varandra och det går inte för sig utan kladdis och grädde. Inte på en söndag iallafall :)

  • Det nyfödda barnet
  • Familjeplanering
  • Kvinnors allmänna och reproduktiva hälsa
  • Gynekologisk omvårdnad
  • Normal graviditet och förlossning
  • Sexologi
  • Sexuellt överförbara sjukdomar (STI)
  • Etiska frågeställningar kopplade till familjeplanering och sexologi
     

Kommentarer
Postat av: Sara

Känns lite som att ditt kursval och MVG i sex & samlevnadsprovet i nian som jag nämnde i tidigare kommentar går hand i hand :P

Lycka till med pluggandet, du är så duktig!!

2008-04-21 @ 09:11:06
Postat av: Frida

Haha, vilken tur att du fick in den faktan en gång till ;P Tack så mkt, lycka till du med med pluggandet! (eller kallas det något annat när man skriver uppsats? skrivandet är nog bättre då kanske o säga)

2008-04-21 @ 09:31:06
Postat av: Chantal

Tack! Äntligen nån mer som ska läsa det! Trodde att alla skulle läsa akutsjukvård. Nu har jag EN kompis iallafall! :)

2008-04-21 @ 23:28:09
Postat av: Frida

Åå va skoj :) Mmm känns lite som alla kommer välja akutsjukvård! Men va bra!

2008-04-22 @ 09:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91