Ibland när motivationen tryter som student...

grsdhd... måste man tänka framtid. Det är få sjukhus som glatt tar emot en halvutbildad sjuksköterska med öppna armar. Jo... det skulle dem kanske göra, men jobba hos dem får varken jag eller någon annan i min klass göra ännu. Det är för tidigt. Går inte. Men önskar att få göra det nu, alla veckans dagar. Kompisar runt omkring mig börjar bli klara med sina utbildningar och därför känns det just nu lite sådär det här med att läsa. Tröttnat på kåren för länge sen, så även tysta rummet i biblioteket, bo i en studentlägenhet, jobba hela somrarna och längtar intensivt efter känslan av att göra någon "nytta", få lite semester på somrarna, en fritid att helt fylla med fritid, en lägenhet med ett kök och ett rum som inte är i samma rum. Allt det där Du vet man har när man är vuxen. Superdumt att klaga, vet det. Finns de som har det värre... studenter som precis börjat läsa till läkare till exempel, de har massa år som student framför sig. Fast det är ju mest personer som har 20.0 som blir läkare i och för sig och de (Du?) gillar ju att läsa :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Håller med! Ibland blir man bara så himla trött på att plugga!! Idag är en sån dag. Sitter på bibblan och borde verkligen koncentrera mig på uppsatsen nu, men jag har ingen motivation. Usch! Äh det är bara bita ihop, kom igen pullan nu kör vi!!

Postat av: Frida

Mmm nu jädrar kör vi sugarhoneypopwithextracream onthetop!! :)

2008-04-08 @ 10:20:28
Postat av: Mia

Läkare...tänker du på alla taxichaufförer nu lr..som läser å läser å sen blir just taxichaffisar....trots sin läkarexamen;)

2008-04-08 @ 11:45:30
Postat av: Frida

Mmm ^^. Undra hur roligt det är för taxichaffisarna att träffa såna fnitter-Major som oss mitt i natten egentligen.

2008-04-08 @ 12:40:33
Postat av: anna

haha, mmm, tror de njuter av varenda minut av sitt jobb sånna stunder...=) särskilt efter att de hört skämtet 15 gånger...=)

2008-04-08 @ 21:17:12
URL: http://smalandsgatan5.blogg.se
Postat av: Frida

:D

2008-04-09 @ 08:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91