Irländsk varghund...

dgsgds... snäll men skräckinjagande... hmm... känner att valet av bild blev lite förhastat... tänkte nämligen skriva lite om vår nya föreläsare, och han är ingen hund... alls. Attsingen vad dumt det blev då...
Mmm, mina medsystrar och jag har idag börjat en ny kurs som heter Folkhälsa. Tror att jag redan läst den men orkar inte riktigt att ta tag i att försöka få den tillgodoräknad från tidigare studier. Dessutom har jag ingen hobby som isåfall kan fylla alla veckans många timmar i fem veckor. Kan  ju iof skaffa en ny hobby men ja... då hinns den ju inte med senare kanske. 
Får gå folkhälsa en gång till helt enkelt, har ju ingen dött av liksom. 
Iallafall, vår nye föreläsare är från Irland och ser ut som (är?) en irländare jag och mina väninnor träffade i Ayia Napa för sex år sedan. Han bodde på balkongen ovanför oss och vi tyckte det var mycket kul att prata med honom när vi förfestade och när vi kastade boll till varandra i poolen. Han tyckte nämligen inte att det gjorde något att man tilltalade honom på svenska (fast han inte förstod något av vårt språk) och det var iallafall jag väldigt nöjd med. Han såg jättekonfundersam men ändå glad ut när han inte förstod vad vi sa. Så nu till saken som var anledninen till att jag skrev det här inlägget och det är att jag tror att han vill ha revanch för att han inte hajade (och pappa haj... do do dodo dodo do) språket då. Han vill lära sig svenska så att han ska kunna förstå oss om vi träffar honom igen. Det måste vara så... för han var liksom väldigt lik den där killen vi kallade "Irish" på vår kulturresa. Rödlätt, lite rundlagd och med seglarskor.

Kommentarer
Postat av: Sara

Rödlätt alltså, raggade Mia på honom då eller?

Postat av: anna

haha...irish...du får hälsa honom från mej då! ja gissar att du inte kan koncentrera dej på föreläsningarna särskilt mkt..att du blir mer sugen på att kasta en badboll på irish liksom...

2008-04-28 @ 17:56:43
URL: http://smalandsgatan5.blogg.se
Postat av: fia

kan du inte fråga om han är irish? det vore ju så roligt=) annars kan du ju alltid ta en liten bild så vi andra kan få sen honom!!!

2008-04-28 @ 18:42:33
Postat av: Frida

Sara: Hon raggade nog på de flesta där ^^

Anna: Mm ska hälsa honom ;) Lite svårt hade det nog varit o inte kasta en badboll på honom om jag haft en badboll med mig till föreläsningen.

Fia: Det vore faktiskt jätteskoj :)

2008-04-28 @ 20:10:49
Postat av: sjuksyrran

Åhh hittade till en bloggande syster;)

2008-04-29 @ 15:14:54
URL: http://metrobloggen.se/sjuksyrran
Postat av: Frida

Nämen, va skoj. Måste in till dig o läsa lite ibland då :)

2008-04-29 @ 15:39:44
Postat av: Sara

Åh Anna vilken tur att det inte var din föreläsare, för du har ju alltid en badboll med dig på föreläsningarna!

2008-04-29 @ 21:59:05
URL: http://piptermos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91