Så osmart av mig...

image371... att här skriva om sjuksköterskestrejken... när jag faktiskt inte är så insatt. Men hade tyvärr inte så mycket att göra nu när tv-programmet var slut och kvällen lite för ung för att lägga sig i sängen och titta på hemladdade avsnitt av min favvoserie (efter Michael-serien då förstås!) med fyra tjejer i huvudrollen. Iallafall... den här strejken... kan inte bestämma mig för vad jag tycker om den egentligen. Vad tycker Du? Såklart vill väl alla ha högre lön för att kunna köpa en bärbar dator, åka till Vietnam samt kunna sitta i mycket kitchiga och fina balkongmöbler i brunbetsad massiv akacia. Eller det kanske inte alla alls vill förresten... Tycker då visst att sjuksköterskor är värda högre lön... men vad händer när man ger sjuksköterskor högre lön? Då vill andra som jobbar inom den offentliga sektorn också ha högre lön, lärare till exempel som inte tjänar mer dem som det är nu. Och varför skulle dem inte få det, nu igen? Hmm... för att en sjuksköterska nu ska tjäna på sin egen löneförhöjning måste den vara ganska stor för att allt det gottiga inte bara ska gå tillbaka i skatt och eventuellt förlorade bidrag. Tror det är så iallafall... för det har en vithårig farbror i Kalmar sagt.

Kommentarer
Postat av: fia

klart de ska ha högre lön precis som vi andra(förskollärare/lärare). konstigt att sånna som inte är utbildade kan tjäna flera tusen mer...

2008-04-22 @ 16:39:47
Postat av: Frida

Jo det e väl klart på ett sätt med allt ansvar o sådär.. Vad är det för slags förskollärare/lärare du menar som tjänar mer förresten? Grundlönen är ju ungefär samma ssk o lärare men då får ju ssk mer pga ob sen.. om man nu jobbar obekvämt dvs.

2008-04-22 @ 20:18:25
Postat av: Frida

Nej, nu förstod jag hur du menade... du menade att båda borde ha mer :) Förlåt

2008-04-22 @ 20:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91