Veckans Fobi

gsdgaDet är en sak som jag alltid är rädd för på morgonen när jag går till biblioteket och det är ljud. Promenerar till biblioteket för att det ska bli någonting läst, till skillnad från vad det blir om jag stannar hemma, då städning och annat hemmafix på något sätt alltid kommer före läsning, vare sig det behövs eller inte. Väl i biblioteket i det tystaste rummet som passande nog fått just namnet "tysta rummet" vill jag därför att det ska vara tyst. Inga ljud alls helst. Idag fick jag dock nästan panik när en kille smaskade på sitt äpple på ett sätt jag aldrig någonsin hört tidigare. Det lät så högt och så konstigt. Som om personen i fråga gjorde allt vad han kunde för att störa oss andra därinne. Förstår inte... hur kan man få till såna höga ljud genom att bara äta ett litet äpple?
För att inte dö av störning (vågade naturligtvis inte säga till herrn i fråga) passade jag på att ta en liten facebook-paus uppe i ett datarum. Skönt att slippa äppelätningen tänkte jag, tills två killar slog sig ner och började äta på varsitt rismellanmål. Det var inte vanligt ris utan ett annat slags ris som satt ihop i klumpar och det lät ännu högre än när äppelmannen i tysta rummet åt sitt äpple, när de tuggade. Vet att man inte ska störa sig på småsaker men det här är ingen småsak, det här är allvarliga grejer. Överallt på biblioteket sitter lappar med en vädjan till folk att vara så tysta som möjligt. Låt det även gälla vid måltidsintag... vänligen men bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91