Livets stora, stora glädjestunder...


... äro tio styckna (löst räknat)... det är iallafall vad jag tror. Att lista det bästa som kan hända en människa, tös som pojk, är en mycket bra sak att göra för att få en ordentlig överblick över allt härligt i livet. Så pass på, här kommer den:

Listan över de 10 största glädjestunderna i livet:

1. Hitta sin mammas bilnyckel efter 5 ½ timmas letande! (i lägenhet, vid bilen, på jobbet, i tvättstugan, i Veronicas lägenhet, osv osv...)
2. Få barn. Tror det iallafall... liksom aldrig provat men har hört att det ska vara en riktig hit :)
3. Hitta mannen/kvinnan i ens liv (mannen i mitt fall om Du undrar)
4. Åka  jorden runt... eller iallafall halva eller delar av den (så lite som en tiondel går också bra)
5. Hitta värsta pärlan till drömhus och dessutom sen få flytta in i det!
6. Få sin sjuksköterskelegitimation och därmed kunna gå runt hela dagarna och visa upp den för förbipasserande
7. Plötsligt finna en hobby man riktigt, riktigt sådär mycket, mycket brinner för
8. Ha hälsan i behåll på sin 100-årsdag (det vill säga kunna blåsa ut alla ljusen på tårtan utan ansträngning)
9. Få nobelpriset i litteratur (borde göra vem som helst sjukt nöjd)
10. Lyckas med teoriprov & uppkörning för bil (kanske trist 10:a men va skjutton jag grät floder av lycka)

Ännu en lista att skriva ut och förvara i bakfickan alternativt handväskan och ta upp och inspireras av ibland... gissar liksom att Du i skrivande stund (nej förresten då kan Du ännu inte se den...) kommer känna Dig otroligt jätteinspirerad nämligen...

Ps. Tappade bort mina bilnycklar idag... men hittade dem. Ds.

Kommentarer
Postat av: Ida

Förstår din lättnad att hitta bilnycklarna. :) kram*

2008-08-12 @ 00:40:48
Postat av: Frida

Mmm så sjukt skööööönt!!!

2008-08-12 @ 09:31:01
Postat av: Sara

Vilken bra lista du, ska spara den å jag vet när jag är lycklig.

Vad hade du gjort med bilnycklarna egentligen?

Postat av: Frida

Den låg längst ner i min tvättkorg.. i en liten liten (väldigt liten alltså) ficka i min träningströja.

2008-08-12 @ 14:52:53
Postat av: anna

vilken bra lista! de bästa är ju att man har en hel del lycka kvar att uppleva...eller de är klart...ja kommer ju förmodligen aldrig uppleva alla punkter...exempelvis planerar ja iaf inte nu att utbilda mej till syrra...men en del annan lycka kan man ju hoppas på, tex hitta borttappade bilnycklar! =)

2008-08-12 @ 18:23:03
Postat av: Sara

En liten fråga om listan...måste man uppleva alla punkterna för att bli riktigt lycklig? Precis som Anna så tror jag inte att jag kommer att utbilda mig till syrra. Men om det är det som krävs för total lycka, så kanske det är värt det.

2008-08-13 @ 14:14:44
URL: http://piptermos.blogg.se/
Postat av: Frida

Anna: Hade varit ganska fräscht o ha en vän med trippelkompetens annars :) Hälsoekonom, PA-människa & syrra. Tre överraskningar i en person likosm.



Sara: Näe alltså man måste inte det, men missar man systerpunkten blir man faktiskt inte lika lycklig. Det är säkääert.

2008-08-13 @ 14:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91