Idag vill jag jobba på MQ

 

Ta en sabbatstermin, jobba på MQ (okej några andra affärer går också bra men inte H&M!!!) några månader och sen kila ut i stora vida världen och se sig omkring lite. Guuuuud va härligt det skulle vara, och passligt också. Så oseriöst skönt att bara få vara fri lite grann, bort från gamla liggsår, dåliga gamla magar (300 på dålig-i-magen-skalan), gamla rullstolar och ännu äldre möbler. Tro mig, det är skojigt att jobba med äldre men den senaste veckan har jag nog insett lite grann att det där med dåliga gamla magar inte är något för mig... vill gärna älska att hålla ordning efter dem men det är så svårt att gilla att göra det på något sätt Du förmodligen förstår. Nåja, efter min eventuella sabbatstermin (ya right liksom att jag kommer ta en sån... kommer aldrig våga) blir det fortsatta sköterskestudier så de blir klara nån gång och efter det inte jobba på en avdelning där man måste hålla på med folks... ja... Du är med va? :o) Jag, jag, jag... mycket jag i detta inlägget men det gör kanske inget! Ska sussa nu, en hals håller på att bli öm igen... inte bra. Puss & Kramkalas lilla Du!
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Varför är du så anti H&M?!? Ja, jag förstår VERKLIGEN att du inte gillar gamla människors dåliga magar.. usch. :S Skulle aldrig vilja jobba med dem. Roligt med ett inlägg i den annars så hektiga vardagen! ;) kramis*

2008-07-17 @ 19:28:18
Postat av: Frida

Hmm... har nog något med kvalitén att göra... ;) materialen brukar va otäcka...trist att tvätta en tröja eller så en gång osså är den ful sen. Men det e bara vad jag tycker, gäller säkert inte alla deras kläder heller! Partytoppar oså går ju o köpa där. Åhh tack så mkt :) Kramelikram

2008-07-17 @ 21:54:00
Postat av: Sara

Haha...dålig-i-magen-skalan, den hade jag nästan glömt! Vad var toppen nu igen? Jo var det inte att skita ner en vägg och råka trampa ihjäl en hund när man hoppade ner från sängen för att fly?

Keep up the good work, tänk på alla tanter och farbröder vars dag du förgyller!

Postat av: Frida

Tur inte så många läser bloggen! :D Mmm det va nog bestämt det som var toppen på skalan :o) (sommaren 2005 iaf det kan ju ha ändrats..?) Undra om den där historien verkligen e sann, om det hänt liksom.. stackars den personen.. flytta till en annan världsdel e nog enda alternativet efter ett sånt misstag.



Yes jag försöker så gott jag kan.. e lite trött på jobbet just nu men va skjutton det e bara att kämpa på, man dör ju inte av att ha det lite trist :) Hoppas det går fint för dig på jobbet men det e klart det gör ;)

2008-07-22 @ 22:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91